یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
دوازدهمین سوگواره شبیه‌خوانی استان بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر– فراخوان دوازدهمین سوگواره شبیه‌خوانی استان بوشهر از سوی انجمن تعزیه استان بوشهر منتشر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: فراخوان این سوگواره بنا بر اهداف و ماموریت‌های مشخص‌شده و شناسایی، ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه شبیه‌خوانان استان با اولویت معیارهای هنری و اصالت‌های فرهنگی و هنری با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تهیه و تنظیم شده است.

عبدالرحیم افروغ افزود: محورهای موضوعی این سوگواره دربردارنده اجرای مجالس واقعه کربلا است که شامل مجلس شهادت حر، مجلس شهادت حضرت علی‌اکبر (ع)، مجلس شهادت حضرت قاسم‌بن الحسن (ع)، مجلس شهادت حضرت ابوالفضل العباس (ع)، مجلس شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)، مجلس شهادت حضرت عبدالله‌بن الحسین (ع) و مجلس شهادت حضرت علی اصغر (ع) می‌شود.

وی در مورد اهداف برگزاری این رویداد بزرگ آیینی - مذهبی بیان کرد: دوازدهمین سوگواره شبیه‌خوانی استان بوشهر با هدف پاسداشت هر چه بیشتر فرهنگ متعالی و معنوی و ترویج آموزه‌های ارزشمند هنر شبیه‌خوانی، پیوند بیش از پیش جامعه به‌ویژه جامعه جوان امروز با هنر شبیه‌خوانی، نکوداشت و پاسداشت شبیه‌خوانان خلاق تعزیه استان و کشف و معرفی استعدادهای امیدبخش در حوزه شبیه‌خوانی همزمان با دهه سوم محرم (هفتم تا دهم مرداد ۱۴۰۳) در محله باستانی ریشهر بوشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اعلام کرد: گروه‌های تعزیه و معین‌البکاهای استان تا ۱۲ تیر جاری فرصت دارند با پر کردن فرم درخواست حضور در دوازدهمین سوگواره شبیه‌خوانی استان بوشهر، آثار خود را به دبیرخانه این رویداد به نشانی بوشهر، میدان رئیسعلی دلواری، مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی، دفتر انجمن تعزیه استان ارسال کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۱۷۷۷۱۰۵۱۵ (احمد مظفری، مسئول انجمن تعزیه) تماس بگیرند.

وی در مورد شرایط و مقررات این سوگواره هم یادآور شد: شرکت در سوگواره برای همه گروه‌های شبیه‌خوان در استان آزاد است. گروه‌های تعزیه متقاضی شرکت در سوگواره باید فرم تکمیل شده و یک حلقه لوح فشرده با موضوع مورد نظر را تا زمان مقرر به دبیرخانه تحویل دهند. هر گروه تعزیه فقط می‌تواند با یک مجلس اعلام شده در فراخوان درخواست حضور در سوگواری را بدهد. حداکثر زمان شبیه‌خوانی ۶۰ دقیقه است. استفاده از اسب آزاد و به شکل نمادین خواهد بود.

افروغ گفت: نتایج بازبینی آثار ارسالی، ۱۷ تیر ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد. به گروه‌های تعزیه راه‌یافته به دوازدهمین سوگواری پس از اجرا، کمک‌هزینه برای آماده‌سازی گروه پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها