یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار به کتابخانه مرکزی ابهر اختصاص یافت

زنجان- فرماندار ابهر گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار به کتابخانه مرکزی ابهر اختصاص یافت.

احمد ذوالقدر در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: یکی از تاکیدات مجموعه مدیریتی شهرستان ابهر، تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی بوده و در این حوزه توفیقات خوبی هم حاصل شده است.

وی با اشاره به پیگیری این شهرستان در سفر دوم رئیس جمهور شهید به استان برای اختصاص اعتبار به ساخت کتابخانه مرکزی ابهر گفت: کتابخانه مرکزی ابهر موقعیت مکانی مناسبی دارد، اما برای اعتبار کمبود دارد.

ذوالقدر افزود: کلنگ‌زنی بار نخست کتابخانه مرکزی ابهر در سال ۸۹ در جایی نامناسب انجام شد که همین مکان‌یابی نامناسب، داد کتاب‌دوستان ابهری را درآورده و پروژه متوقف شد.

وی ادامه داد: کلنگ مجدد این پروژه بار دیگر در سال ۹۷ اما در مکان مناسب‌تر به زمین زده شد، ولی این بار نیز بخت با پروژه یار نبوده و کمبود اعتبارات بر ادامه روند احداث آن تاثیر گذاشت و امروز این پروژه به علت نبود اعتبارات معطل مانده است.

فرماندار ابهر با اشاره به اینکه این کتابخانه دارای یک هزار و ۶۳۷ متر مربع مساحت زمین است و قرار است با ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع زیربنا در سه طبقه ساخته شود، افزود: بخش‌های متعددی براین این کتابخانه در نظر گرفته شده که شامل سالن جلسات و مخزن کتاب است.

ذوالقدر با بیان اینکه در آخرین جلسه تقسیم اعتبارات ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ساخت این پروژه مهم اختصاص یافت، افزود: امیدواریم با اختصاص اعتبار در اسرع وقت شاهد تکمیل این پروژه باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ابهر دارای ۱۲ باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی است، اضافه کرد: امیدواریم با ساخت این کتابخانه بزرگ بخش اعظمی از نیازهای فرهنگی شهرستان حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط