دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
مجموعه کوتاه‌نوشت بانوی جوان ایلامی منتشر شد

ایلام- نشر باشور مجموعه کوتاه‌نوشت بانوی جوان ایلامی را با نام کاژه منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، نشر باشور به عنوان ناشر تخصصی ادبیات در استان ایلام، مجموعه کوتاه‌نوشت کژال هواسی‌زاد را با عنوان «کاژه» (پناهگاه) منتشر کرد.

کژال هواسی‌زاد متولد ۱۳۷۹ در ایلام، نخستین کتابش را در قالب مجموعه کوتاه نوشته‌های ادبی با عنوان کاژه (پناهگاه) در ۵۰ صفحه و به قیمت ۵۰ هزارتومان با ویراستاری محمد مرادی‌نصاری چاپ و منتشر کرده است.

کوتاه‌نویسی با بهره‌گیری از عناصر تخیل و بهره‌گیری بجا و مناسب از کلمات و ترکیب‌های خلاق و تازه با محتوایی اغلب فردی و شخصی، از قالب‌های مورد اقبال شاعران و نویسندگان جوان است که چون عناصر تخصصی و فنی دیگری در آن نیست، نگارش آن ساده و روان و مورد استقبال است.

با توجه به کوتاه بودن و امکان فرصت مطالعه آن در زمان اندک؛ این قالب مورد توجه مخاطبان قرار گرفته معمولاً برای دکلمه، پادکست‌ها و متن روی فیلم و کلیپ استفاده می شود.

به گزارش ایبنا، نشر «باشور» به عنوان ناشر تخصصی ادبیات و هنر (با تمرکز بر زبان و ادبیات کُردی) از آغاز فعالیت در سال ۱۳۹۶ تاکنون با مدیریت محمد مرادی‌نصاری، با تکیه بر قالب‌های رمان، مجموعه داستان، مجموعه شعر، پژوهش و ترجمه و… در دو حوزه ادبیات کودک و نوجوان و بزرسال فعالیتی جدی و تخصصی دارد.

این نشر در سال ۱۳۹۹ با انتشار ۳۰ عنوان کتاب، به عنوان فعال‌ترین نشر استان ایلام از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام معرفی و تجلیل شد. مدیر این نشر، متولد ۱۳۶۹ در ایلام از ناشران و شاعران فعال و پرکار غرب کشور است و تاکنون بیش از ۱۵ عنوان کتاب در زمینه شعر فارسی و کردی و ترجمه از او چاپ شده است. وی دانشجوی مقطع دکتری زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه سنندج است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها