دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
زندگی‌نامه داستانی شهید حسین همدانی برای نوجوانان

کتاب‌ «نورا؛ زندگی‌نامه داستانی شهید حسین همدانی» نوشته ندا رسولی است که انتشارات قمقمه آن را منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «نورا؛ زندگی‌نامه داستانی شهید حسین همدانی» نوشته ندا رسولی است که با تصویرسازی کمیل کریمی منتشر شده است.

این کتاب، زندگی‌نامه داستانی شهید حسین همدانی است که دختری به نام نورا آن را روایت می‌کند. نورا، دختری است که شیطنت‌های خاص خودش را دارد؛ سربه‌سر خواهر بزرگ‌ترش می‌گذارد، گاه کارهایش مورد تذکر خانواده قرار می‌گیرد و مثل همه آدم‌ها گاهی معصوم و مهربان است و گاهی خطا می‌کند. یکی از کارهای یواشکیِ نورا استفاده از لپ‌تاپ خواهر بزرگ‌ترش است؛ در همین استفاده‌های یواشکی است که اتفاقی می‌افتد و نورا با داستان زندگی شهید حسین همدانی آشنا می‌شود. از یک جایی به بعد، در این کتاب، نورا در کنار روایت چالش‌ها و قصه زندگی خودش، با لحنی جذاب که برای مخاطب نوجوان ملموس است به روایت داستان زندگی شهید حسین همدانی از سال‌های کودکی و نوجوانی، سال‌های جوانی و ازدواج و صاحب فرزند شدن تا سال‌های جنگ و انقلاب نیز می‌پردازد.

قسمتی از متن کتاب:

«پروانه خانم درباره‌ی روز تشییع پیکر شهید همدانی گفته است:

- اصلاً انگار حسین، مال ما نبود که جلو برویم. همه‌ی فرماندهان و مدیران ارشد کشور به صف ایستاده بودند. روبه‌رومان بنرِ بزرگی زده بودند که رویش نوشته شده بود «یار دیرین احمد متوسلیان و ابراهیم همت به شهدا پیوست.». تابوت حسین، با پرچم ایران پوشیده شده بود. چند سرباز، جلوتر از تابوت حرکت می‌کردند و عکس بزرگ حسین دست‌شان بود. تابوت حسین را گذاشتند روی یک بلندی و مارش نظامی زدند. همه ساکت بودند و من صدای گریه‌ی آرام نوه‌ام، فاطمه را می‌شنیدم. صدای مارش نظامی که قطع شد، همه دور تابوت جمع شدند. حالا به جای صدای مارش، صدای گریه‌ی همه، تمام محیط باز فرودگاه را برداشته بود. من و بچه‌هایم کنار ایستاده بودیم؛ آن روز، حسین مال ما نبود.».

اطلاعات بیشتر:

انتشارات قمقمه (دفتر کودک و نوجوان انتشارات خط مقدم) کتاب «نورا؛ زندگی‌نامه داستانی شهید حسین همدانی» نوشته ندا رسولی را در ۱۳۶ صفحه با شمارگان هزار نسخه و به بهای صد هزار تومان برای نوجوانان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط