سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
«سواد رسانه‌ای و بهزیستی در عصر دیجیتال» منتشر شد

کتاب «سواد رسانه‌ای و بهزیستی در عصر دیجیتال» توسط انتشارات خبرگزاری فارس منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سواد رسانه‌ای یک رشته ضروری برای همه در قرن بیست‌ویکم است، جایی که فناوری‌های دیجیتال حاکم است. در حالیکه مفهوم سواد رسانه‌ای در طول نزدیک به یک قرن تغییر کرده است، جدیدترین تعاریف، با مفهوم سواد دیجیتال یکی شده است، که بر ظرفیت دسترسی، تجزیه و تحلیل، ارزیابی، ایجاد و تفکر انتقادی در مورد پیام‌ها در رسانه‌ها و نیروهای پشتیبان تمرکز دارد.

همچنین توسعه آن به مهارت‌هایی برای بررسی و ارزیابی انگیزه‌ها و مقاصد خود کاربر و درک راه‌هایی نیاز دارد که رفتارهای آنلاین می‌توانند تأثیرات مثبت و منفی بر سایر افراد و جهان به طور کلی داشته باشند. این مهارت‌های اخیر، مفهوم شهروندی دیجیتال را تشکیل می‌دهد که در سال‌های اخیر، به دلیل ظهور رسانه‌های اجتماعی، اطلاعات نادرست و جنبش‌های سیاسی-اجتماعی در فضاهای آنلاین، در خط مقدم تمرکز بسیاری از محققان قرار گرفته است.

این کتاب تلاقی سواد رسانه‌ای و شهروندی دیجیتال را با ارائه مروری بر تعاریف و نظریه‌های موجود در پس رویکردهای مختلف سواد رسانه‌ای و آموزش شهروندی دیجیتال، شرایط فعلی در سطح جهان، اثربخشی سواد رسانه‌ای و مداخلات شهروندی دیجیتال را بررسی می‌کند، طیف وسیعی از موضوعات خاص (تبلیغات، خشونت، تصویر بدن، منبع یابی)، و زمینه‌هایی که حمایت بیشتری مورد نیاز است، دستورالعمل‌ها برای تحقیقات و ابتکارات آتی مورد بحث قرار گرفته است. بنابراین سواد، مهارت‌ها، شایستگی‌ها و اصطلاحات مرتبط و مفاهیم، با هدف رسیدن به درک واضح تر از چشم انداز فعلی و یافته‌های حاصل از مطالعات و مجموعه‌ای از برداشت‌های قابل اجرا که کار جمعی ما را در این زمینه موضوعی، تقویت می کتد، اهمیت دارد.

این کتاب تالیف اکبر کریمی در ۱۵۴ صفحه در نوبت چاپ اول منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها