سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کتاب «خاطرات ماندگار» در ایلام رونمایی شد

ایلام- با حضور جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و مسئولین فرهنگی، از کتاب «خاطرات ماندگار» اثر حاجی‌محمد عباسی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، آئین رونمایی از کتاب «خاطرات ماندگار» اثر حاجی‌محمد عباسی به همت کتابخانه مرکزی ایلام و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با حضور سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، علی هلشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، یدالله رحمتیان، مسئول مرکز حفظ آثار و دبیرخانه کنگره سه هزار شهید استان، حجت‌الاسلام چراغی‌پور، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در سالن جلسات کتابخانه مرکزی ایلام برگزار شد.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام ضمن قدردانی از اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به پاس همکاری و مشارکت در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هم‌چنین تقویت منابع اطلاعاتی، با ارائه گزارشی از وضعیت برنامه‌های فرهنگی با هدف معرفی آثار مکتوب و منتشرشده در حوزه دفاع مقدس، به نقش آفرینی کتابخانه‌های عمومی در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه به ویژه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد.


در ادامه محمدتقی قاسمی، از فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و میهمان ویژه این آئین با ذکر خاطراتی از عملیات کربلای ۱، به شرایط و وضعیت این عملیات اشاره کرد.وی این عملیات را از سخت‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس دانست که در موقعیت جغرافیایی و زمانی دشواری رخ داده که قدرت نظامی و لجستیکی دشمن در اوج بود اما با وجود این شرایط ویژه، رزمندگان اسلام با تکیه بر ایمان الهی و ازخودگذشتگی و با یک برتری تاکتیکی، شیرازه دشمن را از هم گسستند و شکستی تحقیرآمیز بر آنها تحمیل کردند.

کتاب «خاطرات ماندگار» در ایلام رونمایی شد

در ادامه همتی، معاون اداره حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره در راستای مستندسازی خاطرات رزمندگان در دوران دفاع مقدس و انتقال بخشی از ارزش‌های این حماسه بزرگ از این طریق به نسل‌های آینده، پرداخت.
در ادامه حاجی‌محمد عباسی گردآورنده کتاب «خاطرات ماندگار» در خصوص شیوه تدوین این اثر توضیحاتی ارائه داد.


کتاب خاطرات ماندگار با تدوین و گردآوری حاجی‌محمد عباسی و همکاری بتول میرزایی، به همت اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و کانون وابستگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان ایلام منتشرشده و موضوع اصلی آن خاطرات رزمندگان عملیات کربلای ۱ در منطقه عمومی مهران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها