سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸
کتابخانه روستای «اله‌چال» بابل افتتاح شد

مازندران- کتابخانه روستای اله‌چال بابل امروز با حضور جمعی از مسئولان استان مازندران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بابل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاح کتابخانه روستای اله‌چال بابل گفت: وقتی بزرگترها اهل مطالعه باشند این فرهنگ در کودکان هم جاری می‌شود.

سکینه‌خاتون مهدیان‌پور اظهار کرد: از انگیزه‌های حضورم در این مراسم علاوه بر افتتاح پروژه، انتقال این پیام است که مردم کتابخوانی را جدی بگیرند و برای این منظور باید بستر لازم فراهم باشد و یکی از بسترهای لازم، ساختن کتابخانه است، کتابخانه می‌تواند محل امنی برای مراجعه و مطالعه افراد باشد.

وی گفت: امروز کتابخانه‌ها پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند که علاوه بر امانت کتاب، فعالیت دیگری از جمله حمایت از کسب و کارهای کوچک در این مراکز انجام می‌شود.

مهدیان‌پور ادامه داد: این پروژه از سال ۹۱ شروع شده و با کمک اهالی روستا مسیر خدمت را دنبال کردیم تا در اربعین شهدای خدمت این کتابخانه را افتتاح کنیم.

کتابخانه روستای «اله‌چال» بابل افتتاح شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران عنوان کرد: کتابخانه روستای اله‌چال در زمینی به مساحت ۳۷۰ متر مربع در دو طبقه احداث شده، دارای مخزن، دو سالن مطالعه خواهران و برادران، دو نمازخانه مجزا، سالن اجتماعات و بخش کودک است.

کتابخانه در کنار مسجد

امام جمعه بابل نیز در این مراسم گفت: اقدامات فرهنگی خوبی در این روستا شکل گرفته و ساخت کتابخانه هم اقدام بسیار در خور و شایسته‌ای است و به همه اهالی و کسانی که در احداث این کتابخانه نقش موثری داشتند تبریک عرض می‌کنم.

حجت‌الاسلام حسن روحانی اظهار کرد: اگرچه ساخت و ساز کتابخانه‌ها هزینه دارد اما شایسته است روستاها در کنار تکایا و مساجد، کتابخانه داشته باشند.

وی افزود: تقاضا داریم مسئولان در جلساتی که با دهیاران دارند، زمین به ساخت کتابخانه اختصاص داده و از خیران محلی برای احداث کمک بگیرند.

روحانی گفت: افراد بسیاری مراجعه می‌کنند و راهنمایی می‌خواهند که ثلث اموال خود را به چه اموری اختصاص دهند، باید تشویق به این امر داشته باشیم که در کنار تکایا و مساجد، کتابخانه بسازیم.

وی عنوان کرد: کتابخانه امر تزئینی نیست بلکه امر حیاتی است که در مجلس باید مورد توجه قرار گیرد.

کتابخانه روستای «اله‌چال» بابل افتتاح شد

نقش کتابخانه در بالندگی مردم منطقه

فرماندار بابل نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز این پروژه را در حالی افتتاح می‌کنیم که محزون از فراق رئیس‌جمهور شهید هستیم و اگر قوت قلب رهبر انقلاب نبود، شاید مدت‌های طولانی زمان لازم بود تا از شوک و بغض این خبر تلخ خارج شویم.

علی پیرفلک افزود: دلداری رهبری به مردم و مسئولان و تاکید ایشان بر استمرار راه شهید رئیسی، ما را امیدوار و مصمم می‌کند تا قدرشناس شهدای خدمت باشیم و از درخواست‌های مردم غافل نشویم.

وی گفت: مردم کمک کردند تا این پروژه افتتاح شود و امیدواریم کتابخانه در این روستا یکی از پایگاه‌های مهم، قابل احترام، محل مراجعه مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان باشد و بار علمی خود را تقویت کنند و آینده ایران اسلامی را به دست گیرند و نهاد کتابخانه هم سهم مهمی در بالندگی منطقه داشته باشد.

کتابخانه روستای «اله‌چال» بابل افتتاح شد

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد: سرانه مطالعه ما در مقایسه با دیگر کشورها بسیار کم است، سرانه مطالعه به خاطر سبک زندگی تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

حسن حسن‌نتاج گفت: سرانه مطالعه در کشورهای توسعه یافته ۱۱۳ دقیقه و در ایران ۱۳ دقیقه است و قابل مقایسه نیست و برای پیشرفت باید مطالعه را افزایش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها