چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲
طبقه دوم تنها کتابخانه عمومی شهرستان گرمی به بهره‌برداری می‌رسد

اردبیل- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از آغاز به کار طبقه دوم کتابخانه عمومی شهید عزیرپور شهرستان گرمی تا پایان سال جاری خبر داد.

پروانه رضاقلیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طبقه دوم کتابخانه شهر گرمی تخصیص یافته و این پروژه با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است.

وی عنوان کرد: از زمان تصویب قانون تاسیس و اداره کتابخانه های عمومی کشور در سال ۸۳ تا سال ۱۴۰۰ شهر گرمی تنها شهرستان فاقد کتابخانه مستقل در استان بود و این امر به یک مطالبه عمومی بین فرهیختگان و اهالی فرهنگ دوست این شهرستان تبدیل شده بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل یادآور شد: با تلاش‌های صورت گرفته و اختصاص زمین توسط فرمانداری این شهرستان، احداث کتابخانه عمومی توسط بنیاد برکت با زیربنای ۲۲۵ متر مربع آغاز شد و آبان ماه سال ۱۴۰۰ در یک طبقه به بهره‌برداری رسید.

رضاقلیزاده با بیان اینکه میزان حضور مخاطبان و نیاز به توسعه بخش‌های مختلف در این کتابخانه ضرورت احداث طبقه دوم را به یک امر انکارناپذیر تبدیل کرده بود، بیان کرد: امسال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای استان ۱۵ میلیارد ریال برای این پروژه مصوب شد و ۵ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات مربوط به نفت و گاز به این پروژه تخصیص یافته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل اضافه کرد: با تکمیل طبقه دوم، بخش‌های جدید در این کتابخانه ایجاد و بر خدمات فرهنگی ارائه شده برای مخاطبان و دوستداران کتاب افزوده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها