شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
کتاب «چهره‌نگاری درباری؛ هنر قاجار در گنجینه‌های روسیه تزاری» منتشر شد

کتاب «چهره‌نگاری درباری؛ هنر قاجار در گنجینه‌های روسیه تزاری» نوشتهٔ کیانوش معتقدی و علیرضا بهارلو در نوبت اول ۱۴۰۳ با ۱۶۰ صفحه گلاسه تمام‌رنگی به قیمت ۳۸۵ هزار تومان از نشر مان منتشر شد.

سرویس هنر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): کتاب «چهره‌نگاری درباری؛ هنر قاجار در گنجینه‌های روسیه تزاری» نوشتهٔ کیانوش معتقدی و علیرضا بهارلو در نوبت اول ۱۴۰۳ با ۱۶۰ صفحه گلاسه تمام‌رنگی به قیمت ۳۸۵ هزار تومان از انتشارات خانه فرهنگ و هنر مان یا همان نشر مان منتشر شد.

در این کتاب آثار مهم و کمتر شناخته‌شدهٔ هنری عصر قاجار در گسترهٔ جغرافیایی روسیه تزاری، موجود در موزه‌های ارمیتاژ، سنپترزبورگ، مسکو و گرجستان بررسی شده است. یکی از ویژگی‌های برتر این کتاب فراوانی تصاویر و فصل‌بندی مناسب علمی است.

در این کتاب، نویسندگان به تحلیل آثار هنری و نقاشی‌های دوره قاجار که در موزه‌ها و مجموعه‌های روسیه نگهداری می‌شوند، می‌پردازند. این آثار نمایانگر شیوه‌های هنری و سبک‌های چهره‌نگاری درباری در این دوره هستند و می‌توانند اطلاعات ارزشمندی درباره تاریخ هنر ایران و تأثیرات متقابل فرهنگی بین ایران و روسیه ارائه دهند.

کتاب «چهره‌نگاری درباری؛ هنر قاجار در گنجینه‌های روسیه تزاری» باتوجه‌به مطالب تخصصی و مهم آن می‌تواند برای هنرمندان، نقاشان، و دانشجویان این حوزه مناسب و قابل‌استفاده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها