یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
نشست تحلیل کتاب «رهبری از بالای خط» برگزار می‌شود

خراسان‌رضوی- نشست مرور و تحلیل کتاب «رهبری از بالای خط» با حضور اهالی حوزه مدیریت در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، کتاب «رهبری از بالای خط» که توسط «جیم دِثمر، دایانا چاپمن و کِیلی وارنر کِلِمپ» نوشته شده و عماد قائنی، مرتضی خضری‌پور آن را ترجمه کرده‌اند، توسط «سلمان سفیدچیان» تحلیل می‌شود.

این نشست به عنوان اولین نشست از فصل دوم سلسله نشست‌های «سه‌شنبه‌ها با سلمان سفیدچیان؛ سلسله جلسات تحلیل منابع روز مدیریتی» در کارخانه نوآوری مشهد است.

در معرفی کتاب «رهبری از بالای خط» آمده است: رهبران فرسوده، پراسترس و خسته سازمان‌هایی را می‌پرورانند که در آن‌ها میزان خروج کارکنان و هزینه‌های سلامتی زیاد و دلبستگی کارکنان کم است. همچنین در این سازمان‌ها تیم‌های غیر مؤثری پدید می‌آیند که اغلب ضد یکدیگر عمل می‌کنند. مدل‌های فعلی رهبری از سازمان‌ها می خواهند که افراد را عمدتاً از طریق ترس و پاداش‌های بیرونی برانگیزانند. باوجودآنکه هیچکس بحثی ندارد که این شیوه‌های انگیزش می‌توانند موجب نتایج کوتاه مدت شوند، این شیوه‌ها معمولاً با بدبینی در محیط کار همراه‌اند و پیامدهای منفی بلندمدتی دارند. در چنین موقعیت‌هایی، رهبران برای افزایش بهره‌وری باید پیوسته ترس و اضطراب را تشدید کنند و سپس از مشوق‌های مالی بیشتر برای نگه داشتن افراد ترسیده، بدبین و خسته استفاده کنند. اگر هدف ساختن سازمان‌های پرانرژی، خلاق و سودآور با تیم‌های مشتاق و بهره‌ور در بلندمدت است، بدون شک این مدل‌ها پایدار نیستند.

سلمان سفیدچیان دارای دکترای مدیریت رفتار سازمانی از دانشگاه علامه طباطبایی و مدیراجرایی و مشاور زیست سازمانی و رهبری سازمانی و مدرس دانشگاه فردوسی مشهد است.

نشست مرور و تحلیل کتاب «رهبری از بالای خط» سه‌شنبه ۱۹ تیرماه ساعت ۱۷ در مشهد، بلوار کوثر، کارخانه نوآوری برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها