دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
شماره جدید فصلنامه استارباد منتشر شد

گلستان- مدیرمسئول فصلنامه فرهنگی و هنری استارباد، از انتشار پرونده‌ای برای سید حسین میرکاظمی پیشگام داستان‌نویسی مدرن در سرزمین گرگان در شماره جدید این نشریه خبر داد.

علی بایزیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، گفت: سی و سومین و سی و چهارمین شماره فصلنامه فرهنگی، هنری، ادبی و تاریخی استارباد در ۱۳۴ صفحه بر روی پیشخان کتاب‌فروشی‌ها و دکه‌های مطبوعاتی قرار گرفت.

وی افزود: در شماره جدید در کنار انتشار اشعاری از شاعران معاصر استان، یادمانی ویژه چهره‌های فرهنگی و هنری چون ایرج تنظیفی، مختار رنجیده یامچی، محمد اسماعیل ابراهیمی، پرویز هوشیار و فریدون فروغی منتشرشده است.

بایزیدی ادامه داد: نوروز در فرهنگ عباسیان، بررسی مکانیسم دفاعی تصعید در شخصیت مجنون، نگاهی دوباره به کتاب ارزشمند ایران از آغاز تا اسلام رومن گیرشمن و یادداشت‌های شاهنامه از جمله مقالاتی است که در این شماره به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه پرونده‌ای برای سید حسین میرکاظمی پیشگام داستان‌نویسی مدرن در سرزمین گرگان در این شماره منتشرشده است، ادامه داد: در کنار مروری بر زندگی، آثار و کارنامه سید حسین میرکاظمی و یادداشت‌هایی از اهالی قلم و اندیشه، پنج نامه ابراهیم گلستان به سید حسین میرکاظمی در این پرونده به چشم خورد که خواندنی است.

علی بایزیدی افزود: در این شماره در کنار معرفی محمد شعبانی؛ بانی کتاب‌فروشی دست‌دوم در گرگان، همچنین گفت‌وگوهایی با سولماز درگاهی؛ بانوی نقاش گرگانی، علیرضا درویش نژاد پیشکسوت نسل اول تئاتر گرگان، مهناز رضاییان یکی از بانوان پیشگام شعر معاصر گرگان، محمدرضا ساختمان گر احیاگر مکتب نویافته نگارگری استرآباد نیز منتشرشده که قابل‌توجه هستند.

وی در پایان عنوان کرد: شماره جدید باقیمت یک‌صد هزار تومان قابل خریداری بوده و دیگر مطالبی چون معرفی و نقد کتاب مساجد شهر گرگان (استرآباد)، تفسیر غزل‌های حافظ، ترجمه شعر مرثیه ونسان اثر ژاک پره ور، داستان بیست‌وچهار ساعت با خواجه حافظ به قلم محمدمهدی موحدی و فرهنگنامه واژگان و اصطلاحات گرگانی از دیگر مطالبی است که در این شماره منتشرشده‌اند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود قانعی مقدم IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    سلام، وقت بخیر، افتخاری بالاتر از این ندارم که من هم در کنار اساتید فرهنگی شهرم گرگان و استانم گلستان، در این شماره از فصلنامه، مطلبی چاپ کردم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها