دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹
‌اهدای گل به مقبره مرحوم آذریزدی، پدر قصه گوی کودک و نوجوان

یزد - مراسم غباررروبی و اهدای گل در آرامگاه مرحوم آذریزدی همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و سالروز درگذشت مرحوم مهدی آذریزدی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) دریزد، همزمان با ۱۸ تیرماه، سالروز درگذشت مهدی آذریزدی و روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، پیش از ظهر امروز در مراسمی احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، محمد محسن رفیعی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی یزد، عالیه قوامی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در مقبره آذریزدی، یاد و خاطره وی را گرامی داشتند.

مدیرکل ارشاد استان یزد در این مراسم، مهم‌ترین ویژگی آذریزدی را سادگی و صداقت او عنوان کرد و گفت: آذزیزدی نه سواد آکادمیک داشت و نه در آن دوره‌ای که وی برای کودکان و نوجوانان قلم می‌زد، دسترسی آنچنانی به کتاب در حوزه کودک و نوجوان بود و نه نویسنده‌ای ذهنش به طرف نویسندگی متون کهن فارسی گرایش پیدا می‌کرد.

احسان عابدی افزود: طرز فکر آذریزدی این بود که باید یکسری کتاب برای کودکان و نوجوانان داشته باشیم و همین ارزش پیدا می‌کند چون قبلاً ما در حوزه ادبیات کودک و نوجوان کتاب خاصی نداشتیم.

عابدی بیان کرد: وی با نویسندگی و بازنویسی و بازآفرینی متون کهن فارسی مثل مثنوی مولوی، گلستان سعدی، آثار نظامی توانست خدمت بزرگی به ادبیات حوزه کودک و نوجوان بکند و همین موضوع باعث می‌شود که وی را پدر ادبیات کودک و نوجوان لقب دهند.

در ادامه این مراسم نیز با تقدیم گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران زمین را گرامی داشتند.

گفتنی است؛ ۱۸ تیرماه روز درگذشت مهدی آذریزدی به عنوان روز ادبیات کودکان و نوجوانان در تقویم رسمی کشور ثبت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط