دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱
کتاب «سفر شگرف نیلس هولگرسون» به چاپ دوم رسید

چاپ دوم کتاب «سفر شگرف نیلس هولگرسون در سرزمین سوئد» تألیف سلما لاگرلوف با ترجمۀ قاسم صنعوی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش ‬ خبرگزاری‬ کتاب‬ ایران‬ (ایبنا کتاب «سفر شگرف نیلس هولگرسون در سرزمین سوئد» داستان پسربچۀ شلوغ و شیطانی به نام نیلس است که در اثر حادث‬ه‬‌‬‬‬‬‬‬‬‬‬‏ای به «تومت» (آدمک، کوتولۀ بسیار کوچکی که در افسانه‌های مردم سوئد جای خاصی دارد) تبدیل‏ می‏‬‌شود و هنگامی که به آزار جانوران خانه می‌پردازد، ناگهان غازشان‏ آکا به پرواز درمی‌آید و پسرک را، که به گردنش آویخته است، با خود به آسمان می‏برد و پسرک، بی‏‌آنکه‏ بخواهد، با او به سفری دور و دراز می‬‌‏رود و نویسنده، ضمن شرح‏ وقایع این سفر، به آموزش هنرمندانه جغرافیای کشور سوئد می‌پردازد.

سلما لاگرلوف، نویسنده سوئدی و نخستین زن برنده جایزه نوبل در ادبیات است. او کتاب سفر شگرف نیلس هولگرسون در سرزمین سوئد را به سفارش اولیای امور برای کودکان مدرسه‌های سوند نوشت که بسیار معروف شد.

قاسم صنعوی مترجم کتاب نیز در سال ۱۳۱۶ در مشهد زاده شده است. وی ابتدا از دانشگاه فردوسی مشهد در رشتۀ زبان و ادبیات فرانسه و سپس از دانشگاه تهران در رشتۀ حقوق قضایی لیسانس گرفت؛ اما به کارهای فرهنگی روی آورد. صنعوی برای چند سال سردبیر مجلۀ فرهنگی سخن بود، او همچنین به عنوان مدیر مسئول مجلۀ رودکی نیز فعالیت کرده است.

«سفرهای شگرف نیلس هولگرسون»، «پانزده سال دارم» و «نمی‌خواهم بمیرم…»، «گنج‌های حضرت سلیمان» و «مسابقۀ پیروزی» از جمله ترجمه‌های صنعوی است که توسط انتشارات سروش به چاپ رسیده است.

چاپ دوم این کتاب در ۴۰۸ صفحۀ رقعی، شمارگان ۱۰۰ نسخه و با قیمت ۳۷۰ هزار تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقه‌مندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ ۸۸۳۱۰۶۱۰ و فروشگاه اینترنتی با شمارۀ ۶۶۴۱۵۴۰۱ تماس حاصل نمایند. همچنین از طریق پیام‌رسان‌های بله و ایتا انتشارات سروش به شماره ۰۹۹۲۱۶۰۵۱۱۹ و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها