سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
فعالیت کتاب محور کانون پرورش فکری زنجان در ۲۸ مرکز ثابت و سیار

زنجان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: کانون پرورش فکری با بهره‌مندی از مربیان متخصص در ۲۸ مرکز ثابت و سیار در زنجان خدمات کتابخوانی ارائه می‌دهد.

حجت‌الاسلام علیرضا عیسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر ۲۸ مرکز کانونی در نقاط مختلف استان در قالب شعب سیار و ثابت فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت مراکز سیار کانون در ایام تابستان به لحاظ فراغت بیشتر دانش‌آموزان افزایش پیدا می‌کند، افزود: تعداد اعضای کانون‌های پرورش فکری در استان قریب به ۱۵ هزار نفر است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: در حال حاضر این کانون با بهره‌مندی از مربیان متخصص در بیش از یک هزار مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی، دینی را با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی به مخاطبان ارائه می‌کند.

عیسی‌خانی افزود: امانت کتاب، کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، هنرهای نمایشی، ساخت فیلم و پویانمایی، شرکت در جشنواره‌ها، مهرواره‌ها، فراخوان‌ها و رویدادهای فرهنگی‌، هنری و ادبی از جمله فعالیت‌هایی است که اعضای کانون از آن بهره می‌برند.

وی تصریح کرد: در ایام تابستان سال جاری نیز برنامه‎‌های متعدد فرهنگی برای پر کردن اوقات فراغت اعضای کانون در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری اجرایی خواهد شد.

عیسی‌خانی گفت: نقاشی و تصویرگری، فعالیت‌های علمی و مهارت زندگی، خبرنگاری و روزنامه‌نگاری، قصه‌گویی و کاردستی، نجوم و رباتیک، کارگاه شعر و داستان، خوشنویسی و سفالگری، عکاسی و پویانمایی، هنرهای نمایشی و موسیقی، آموزش‌های زبان انگلیسی و غیرانگلیسی از جمله کارگاه‌هایی است که ویژه گروه‌های سنی «نوباوه» چهار سال به بالا، «نوخوان» هفت سال به بالا، «نونهال» ۹ سال به بالا، «نونگاه» ۱۲ سال به بالا و «نوجوان» ۱۵ سال به بالا به صورت حضوری و برخط برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: کودکان برای عضویت در کانون می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام مراکز کانون به نشانی https://kpf.ir/ یا مراجعه به مراکز فرهنگی‌هنری به صورت رایگان عضو مراکز کانون شده و از خدمات فرهنگی این مجموعه بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط