چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶
آغاز به کار دبیرخانه سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در آذربایجان‌غربی

آذربایجان‌غربی- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: سیزدهمین جشنواره کتابخوانی در قالب‌ها و رشته‌های مختلف کتابخوانی و هنری در استان آغاز شد.

خدیجه معصومی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه گفت: دبیرخانه سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین (ع) و آموزه‌های آن به ویژه فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک حضرت محمد (ص) و حضرت امام رضا (ع)، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) از طریق انتشار گسترده این آثار و تولید محتوای ادبی و هنری کتاب محور ناظر به فرهنگ معصومین (ع) در فضای فرهنگی جامعه در استان آغاز به کار کرد.

معصومی با اشاره به بخش‌ها و رشته‌های مختف در این جشنواره گفت: جشنواره در ۳ بخش فردی، خانوادگی وگروهی به شیوه الکترونیک ویژه چهار گروه سنی خردسال، کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غریی ادامه داد: شرکت کنندگان در دو نوع قالب در رشته‌های مختلف می‌توانند به رقابت بپردازند و قالب کتابخوانی شامل رشته های قصه گویی، معرفی کتاب، خوانش بخش‌هایی از کتاب و چهارگزینه‌ای است، در قالب هنری نیز امکان شرکت در رشته‌های هنرهای تجسمی، دست سازه، داستان و شعر، هنرهای دیجیتال وجود دارد.

وی با بیان اینکه این جشنواره تا یکم آذرماه ۱۴۰۳ ادامه دارد، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در جشنواره و ارسال آثار به سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مراجعه کنند.

وی بیان کرد: همچنین ۹ کتاب ویژه چهار گروه جهت شرکت در جشنواره معرفی شده است که دسترسی به نسخه الکترونیک این کتاب‌ها در سامانه مسابقات امکانپذیر است و شماره تلفن ۰۴۴۳۳۴۸۷۴۳۳ در آذربایجان‌غربی برای پاسخگویی به سؤالات در دسترس می‌باشد.

معصومی تصریح کرد: پس از اتمام جشنواره و بررسی و داوری آثار، از برگزیدگان در سه سطح ملی، استانی و کتابخانه ای همراه با جوایز نقدی و لوح تقدیر در هر رشته در بخش‌های فردی، گروهی و خانوادگی تقدیر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها