چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
سوگواره فرهنگی و ادبی «آبروی آب» فراخوان داد

زنجان- رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: سوگواره ملی آب در بخش‌های شعر، عکس، فیلم کوتاه ۱ تا ۴ دقیقه‌ای در قالب کلیپ، تیزر، انیمیشن و مستند و نمایش تئاتر در قالب پرده‌خوانی، نمایشنامه‌خوانی و تک‌گویی برگزار می‌شود.

طاهر یوسفی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: هفتمین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان با عنوان «سوگواره ملی آبروی آب» با موضوع شخصیت، سجایا، کرامت و شخصیت حضرت ابوالفض العباس (ع) به میزبانی زنجان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این سوگواره در بخش‌های شعر، عکس، فیلم کوتاه ۱ تا ۴ دقیقه‌ای در قالب کلیپ، تیزر، انیمیشن و مستند و نمایش تئاتر در قالب پرده‌خوانی، نمایشنامه‌خوانی و تک‌گویی برگزار می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با اشاره به اینکه دریافت آثار از ۱۷ تیرماه همزمان با اول محرم‌الحرام آغاز کرده و این فرآیند تا ۱۵ شهریور سال‌جاری ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: پس از بررسی آثار ارسالی توسط هیئت داوران از برگزیدان هر یک از بخش‌ها به نحو شایسته تجلیل خواهد شد.

یوسفی امیری با اشاره به موضوعات ویژه این سوگواره نیز گفت: با توجه به اینکه شهر زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی معروف است، از همین رو در این برنامه نیز تاکید بسیاری به عزاداری‌ها شده است.

وی در ارتباط با همکاری سایر ارگان‌های فرهنگی در برگزاری این سوگواره گفت: این برنامه با همکاری جهاددانشگاهی استان، دانشگاه زنجان، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و تحقیقات، شهرداری زنجان، حسینیه اعظم زنجان، سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و حوزه هنری استان زنجان و اداره تبلیغات اسلامی استان زنجان برگزار می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان افزود: همچنین در اختتامیه این سوگواره برنامه‌هایی همچون برپایی نمایشگاه آثار برگزیدگان، رونمایی از آثار ارسالی شرکت‌کنندگان در قالب کتاب، مرثیه‌خوانی و قرعه کشی سفر زیارتی کربلا نیز اجرایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط