چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲
«تنهایی یک دونده استقامت» در بازار کتاب

مجموعه داستان «تنهایی یک دونده استقامت» نوشته آلن سیلیتو با ترجمه کیهان بهمنی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا آلن سیلیتو که بسیاری از منتقدان او را در زمره نویسندگان جنبش «مردان جوان خشمگین» در ادبیات انگلستان دانسته‌اند، آثار بسیاری از خود به جای گذاشت اما متمایزترین اثر او «تنهایی یک دونده استقامت» بود، اثری که نه تنها برنده جایزه هاثورن (۱۹۵۹) شد بلکه بلافاصله پس از انتشارش با فیلم‌نامه‌ای به قلم خود نویسنده مبدل به فیلمی موفق به کارگردانی تونی ریچاردسون و با بازی درخشان تام کورتنی شد.

راوی «تنهایی یک دونده استقامت» همان قهرمان داستان است؛ قهرمانی که طی تمرین دوی استقامت در زندگی و افکار خویش دقیق می‌شود. جریان سیال ذهن راوی با شیوه تک‌گویی ما را به فضای داستان می‌برد؛ جریانی که مخاطب را نیز با خود درگیر می‌کند. از دیگر داستان‌های این کتاب می‌توان به عمو ارنست، کشتی نوح، بعدازظهر شنبه، رسوایی جیم اسکارفدیل و مسابقه اشاره کرد.

در بخشی از کتابِ تنهایی یک دونده دو استقامت می‌خوانیم: «در حالی که قطرات باران را از روی بارانی‌اش پاک می‌کرد، گفت: تو رو شناختن، دیروز زنی تو و دوستت رو دیده و قسم می‌خوره که شماها همون جوونایی هستین که وارد مغازه‌ی نونوایی شدین. کاملاً مطمئن بودم که داشت بلوف می‌زد، چون روز قبل از آن کار من و مایک اصلاً همدیگر رو ندیده بودیم، با این همه کمی نگران شدم.»

مجموعه داستان «تنهایی یک دونده استقامت» در ۲۲۶ صفحه و با قیمت ۱۹۹ هزار تومان از سوی نشر آموت روانه بازار کتاب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها