چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
گنبدکاووس برای پایتختی کتاب ایران آستین بالا زد

گلستان- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گنبدکاووس گفت: با همکاری فعالان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی آستین بالا زدیم و به دنبال آن هستیم که شهرستان گنبدکاووس را به فهرست شهرهایی که تا به امروز موفق به کسب عنوان پایتخت کتاب ایران شده‌اند اضافه کنیم.

رضا شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گنبدکاووس گفت: «پایتخت کتاب ایران» عنوان طرحی در کشورمان است که بر مبنای آن، هرسال شهری به‌عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب و معرفی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تابه‌حال ۸ شهر کشورمان موفق به کسب این عنوان‌شده‌اند و شهرستان گنبدکاووس نیز افتخار داشته که در نخستین دوره این رویداد در سال ۱۳۹۴ و در اولین مرحله داوری در فهرست ۵ شهر نهایی قرار بگیرد، افزود: طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران اهداف زیربنایی متعددی دارد و در صورت توجه و استمرار فعالیت بی‌شک شاهد نتایج مطلوبش در فرهنگ و بوم منطقه برگزیده هستیم.

شجاعی ادامه داد: در همین راستا و از ابتدای سال جاری با همکاری فعالان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی آستین بالا زدیم و به دنبال آن هستیم که شهرستان گنبدکاووس را به فهرست شهرهایی که تا به امروز موفق به کسب عنوان پایتخت کتاب ایران شده‌اند اضافه کنیم.

وی درباره برخی از اقدامات صورت گرفته تا به امروز برای قرار گرفتن نام گنبدکاووس به‌عنوان پایتخت کتاب ایران، گفت: در هفته جاری و با همکاری انتشارات دیجیتال شنوبوک با مدیریت علیرضا شعبانی به‌عنوان مجری طرح و کافه کتاب سلام به مدیریت محمد تقی زاده به‌عنوان مسئول دبیر ستاد مردمی طرح، در مراسمی رسماً آغاز به کارکردیم و به دنبال آن هستیم این مهم را با برنامه‌ها و طرح‌های متعدد و خلاقانه عملی و محقق کنیم.

رضا شجاعی ضمن دعوت از اعضای انجمن‌های فرهنگی و ادبی و فعالان حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، دستگاه‌ها و نهاد و تشکل‌های مردمی در گنبدکاووس به هم‌افزایی برای موج‌آفرینی، افزود: در اولین گام اجرایی و هم‌زمان با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، طرح «نذر کتاب» برای استفاده عزاداران حسینی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و مقرر است با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و مشارکت هیئت‌امنای مساجد و تکایا سطح شهرستان، این طرح بزرگ فرهنگی اجرا کنیم.

به گزارش ایبنا، انتشارات دیجیتال شنوبوک نخستین اپلیکیشن کتاب صوتی به زبان و گویش اقوام ایرانی است که مدیریت آن بر عهده علیرضا شعبانی اهل گنبدکاووس است. او پا در میدان گذاشته تا با همکاری مسئولان و کافه کتاب سلام و فعالان فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، قدمی را برای قرار گرفتن شهرستان گنبدکاووس در فهرست شهرهای پایتخت کتاب ایران بردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها