چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸
آثار منتخب آفرین‌واره عکس و فیلم زنجان کتاب می‌شود

رنجان- دبیر آفرینواره بین‌المللی فیلم و عکس «راوی عشق» در زنجان گفت: آثار منتخب این آفرین‌واره و برنامه سال گذشته در قالب یک کتاب نفیس به چاپ درخواهد آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، فرید احدیان ظهر چهارشنبه در نشست خبری آفرینواره راوی عشق در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان اظهار کرد: سال گذشته اولین سوگواره ملی راوی عشق در سطح ملی برگزار شد و امسال با پیشنهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به صورت بین المللی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با انتشار فراخوان این آفرین‌واره، ۲۶ عکاس از ۱۷ کشور در بخش بین المللی درخواست دادند که ۱۳ عکاس از ۱۰ کشور انتخاب شدند.

دبیر آفرینواره بین‌المللی فیلم و عکس «راوی عشق» در زنجان افزود: در بخش ملی نیز ۱۸۶ عکاس از ۲۴ استان درخواست شرکت داشتند که ۳۲ عکاس از ۱۸ استان انتخاب شدند.

احدیان اظهار داشت: در بخش محلی نیز ۶۵ درخواست ارائه و ۳۳ عکاس انتخاب شدند که در مجموع ۷۸ عکاس در بخش‌های مختلف، جلوه‌های ویژه محرم زنجان را پوشش خواهند داد.

دبیر آفرینواره بین‌المللی فیلم و عکس «راوی عشق» در زنجان گفت: در بخش فیلم، فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای تعریف شد که ۱۶ گروه ۲ تا سه نفره درخواست دادند که ۱۰ گروه انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: عکاسان از ۱۱ کشور ایران، لبنان، عربستان، یمن، هندوستان، پاکستان، ترکیه، افغانستان، امارات، بحرین در این آفرینواره حضور خواهند داشت.

دبیر آفرین‌واره بین‌المللی فیلم و عکس «راوی عشق» در زنجان افزود: امسال قریب به ۹۰ عکاس و فیلمساز ملی و بین المللی جلوه‌های ویژه محرم را در زنجان پوشش خواهند داد.

احدیان افزود: آفرینواره همان جشنواره است که به دلیل ایام سوگواری و عزاداری به این نام خوانده شده است و همچنین این نام گذاری به آفریدن و خلق کردن هنر از جلوه‌های محرم مربوط است.

وی تصریح کرد: در خلال این آفرینواره ۴و رکشاپ (کارگاه) عکس و فیلم هم برگزار خواهد شد و همچنین با هماهنگی آستان قدس رضوی، آثار این آفرینواره در ایام ماه صفر در آستان قدس رضوی نیز به نمایش درخواهد آمد.

دبیر آفرینواره بین‌المللی فیلم و عکس «راوی عشق» در زنجان افزود: آثار منتخب این آفرینواره و آفرینواره سال گذشته در قالب یک کتاب نفیس به چاپ درخواهد آمد.

آفرین‌واره در راستای توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه آفرین‌واره فیلم و عکس روای عشق ۲۳ تا ۳۰ تیرماه امسال به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، اظهار کرد: پیش از این قرار بود آفرین‌واره به صورت ملی برگزار شود، ولی با توجه به ظرفیت‌ها، علاقه‌مندی‌ها و برنامه‌های موازی، از همه متولیان درخواست کردیم که این آفرین‌واره به‌صورت بین‌المللی برگزار شود.

اصغر حاج علی اکبری ادامه داد: این آفرین‌واره در راستای توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی برگزار می‌شود و با توجه به اشتهار زنجان به پایتخت شور و شعور حسینی، یک رویداد ارزش‌آفرین برای استان خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: در بخش عکاسی، دو بخش عکاسی حرفه‌ای با دوربین حرفه‌ای و پویش مردمی با عکاسی توسط تلفن همراه را داریم.

وی افزود: در برگزاری این آفرین‌واره، دو پایگاه مذهبی مهم استان یعنی زینبیه اعظم به‌طور اخص و حسینیه اعظم به‌طور اعم مشارکت خواهند کرد.

ظرفیت‌های استان باید به کشورها معرفی شود

سرپرست دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان زنجان گفت: به عنوان نماینده وزارت خارجه وظیفه شناسایی و انعکاس ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، اقتصادی و سایر موارد در استان را برای گسترش تعامل بین کشورهای مختلف بر عهده داریم.

مجتبی نادعلی با بیان اینکه زنجان در حوزه‌های تجاری، صنعتی و اقتصادی پیشرفت نسبی خوبی داشته است، یادآور شد: بخشی از این موفقیت مرهون منابع خدادادی استان و بخش دیگر مربوط به اهتمام شهروندان برای کسب روزی حلال بوده است.

سرپرست دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان زنجان با اشاره به اینکه در گذشته شهره تاریخی مردم زنجان بحث‌های اقتصادی نبود، تصریح کرد: شاعر، فیلسوف و هنرمند در استان زنجان کم نیست اما امروز هنر و فرهنگ و فعالیت‌های هنری در حد ظرفیت‌های استان پیش نرفته است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های ناشناخته زیاد و فرهنگ غنی در این استان وجود دارد که دنیای بیرون تشنه شنیدن آن‌ها است، تاکید کرد: باید با همسایگان، کشورهای اسلامی و کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته تعامل کنیم و این فرهنگ را به آن‌ها نشان دهیم.

نادعلی به انعقاد تفاهم‌نامه با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه‌ها می‌تواند مبنایی بر گسترش همکاری دو نهاد در وزارت‌خانه‌ها و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها