جمعه ۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
جلوه‌ای از شور و شعور حسینی در کتابخانه فرهنگ بالاجاده به نمایش درآمد

گلستان- محمد رایجی بانی کتابخانه مستقل فرهنگ گفت: به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفایش، میزکتابی با عنوان «شورحسینی- شعور حسینی» در کتابخانه مستقل فرهنگ روستای بالاجاده برپا شد.

محمد رایجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردکوی، گفت: به منظور معرفی و تبیین تاریخ و فلسفه قیام کربلا و نیز تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی به‌ویژه برای نسل نوجوان و جوان، هم‌زمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش، میز کتابی با عنوان «شورحسینی- شعور حسینی» در محل کتابخانه مستقل فرهنگ روستای بالا جاده شهرستان کردکوی دایر شد.

وی افزود: در این میز کتاب بیش از هزار عنوان کتاب موضوعی به نمایش درآمده و علاقه‌مندان می‌توانند ضمن بهره‌مندی از دیگر ظرفیت‌های ایجاد شده در کتابخانه مستقل فرهنگ، از نمایشگاه در ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) و یارانش بازدید کنند.

رایجی ادامه داد: همچنین برپایی شب شعر عاشورایی و سخنرانی موضوعی با حضور اساتید و صاحبان اندیشه از دیگر رویدادهای پیش‌بینی شده ویژه این ایام در کتابخانه مستقل فرهنگ است.

به گزارش ایبنا، کتابخانه عمومی مستقل فرهنگ در روستای بالاجاده شهرستان کردکوی در استان گلستان واقع‌شده است. کتابخانه‌ای غیردولتی با بیش از ۳۳ هزار جلد کتاب که در دهه ۵۰ فعالیت خود را با ۱۰۰ عنوان کتاب آغاز کرد.

محمد رایجی، یک معلم بازنشسته مؤسس این کتابخانه است. او در تابستان ۱۳۵۷ تنها کتابخانه روستای بالا جاده را با یک قفسه دست‌ساز چوبی در خانه قدیمی و موروثی پدری‌اش تأسیس کرد. این کتابخانه ۲۰ سال به همین سبک و سیاق به فعالیت خود ادامه داد تا اینکه در زمستان سال ۱۳۹۷ با مشارکت مردم و تلاش رایجی مرمت و بازسازی شد.

کتابخانه مستقل فرهنگ در حال حاضر و از تابستان ۱۴۰۰ در محل جدیدش (مدرسه سابق شهید حاج اسدالله بالاجاده) پذیرای دوستداران فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها