شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
نویسندگی از حالت سنتی خارج شده است/ رتبه‌بندی ناشران البرزی

البرز - سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: صنعت نشر در حال کوچ از کاغذ به دیجیتال است و امروزه قلم و نویسندگی از حالت سنتی خارج شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرج، غلامرضا درکتانیان در نشست هم اندیشی با ناشران و نویسندگان استان البرز با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدات حوزه دیجیتال گفت: صنعت نشر در حال کوچ از کاغذ به دیجیتال است. امروزه قلم و نویسندگی از حالت سنتی خارج شده و اهمیت محتوانویسی و تولید محتوا رایج شده و این شیوه بازاریابی در جهان تمام نظرات را به خود جلب کرده است.

وی همچنین با اشاره به رتبه بندی و حمایت از ناشرین استانی افزود: چرخه اقتصاد فرهنگ ما معیوب بوده و حوزه اقتصاد نشر جوابگوی نیازهای این حوزه نیست. در البرز به حوزه تاریخ محلی توجه کافی صورت نگرفته است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در حوزه تکریم مفاخر فرهنگی بومی باید تلاش مضاعف کنیم، گفت: تلاش می‌کنیم با تولیدات بومی و با انعکاس داشته‌ها از زیر سایه تهران خارج شویم. باید با تغییر نگرش و دادن اختیارات حداکثری به استان‌ها از هزینه‌های غیرضرور در مراجعات مکرر به پایتخت جلوگیری کرد.

درکتانیان با اشاره به پیگیری مسائل صنفی ناشران و دفاع از آزادی بیان و اندیشه در محدوده قانون اساسی افزود: به‌زودی از دفاتر ناشران بازدید و بر اساس عملکرد، ناشران را رتبه‌بندی و حمایت خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها