شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
روایت «قصه آن اتفاق بزرگ» همزمان با ماه محرم در ۳۴ کتابخانه

«قصه آن اتفاق بزرگ» عنوان جدیدترین طرح باشگاه بچه کتابخون‌ها همزمان با ایام ماه محرم است که به موضوع خوانش کتاب‌هایی با موضوع محرم و عاشورا اختصاص دارد.

تکتم نجفی‌منش، مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برنامه‌های این سازمان، عنوان کرد: خوانش و معرفی کتاب‌هایی با موضوع داستان واقعه عاشورا یا یکی از شخصیت‌های آن در قالب چهاردهمین دورهمی بچه کتابخون‌ها با عنوان «قصه آن اتفاق بزرگ» برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای این طرح در ۳۴ کتابخانه سازمان فرهنگی هنری شهر تهران، افزود: در این طرح نوجوانان با انتخاب کتابی درباره محرم به گفت‌وگو و تولید محتوا خواهند پرداخت تا با ابعاد مختلف واقعه عاشورا به خوبی آشنا شوند.

نجفی‌منش ادامه داد: کتاب‌های این برنامه شامل رمان «فرمانده گندم‌خوار» نوشته سیدسعید هاشمی از انتشارات مهرستان، «کآشوب»؛ مجموعه نوشته‌های نفیسه مرشدزاده از انتشارات اطراف، «شماس شامی» نوشته مجید قیصری از انتشارات افق، «ماه به روایت آه» نوشته ابوالفضل زرویی نصرآباد انتشارات نیستان و کتاب «آه» نوشته یاسین حجازی از انتشارات جام طهور خواهد بود.

وی با بیان اینکه نوجوانان شرکت‌کننده در دورهمی می‌توانند کتاب دیگری را انتخاب و محور برنامه قراردهند، گفت: در پیشنهاد کتاب‌ها تلاش شده است تا آثاری برای گروه سنی نوجوانان در متوسطه اول و دوم و جنسیت قهرمان کتاب، پیشنهاد شود تا نوجوانان کتاب دلخواه خود را پیدا کنند؛ همچنین نوجوانان برای شرکت در دورهمی‌های کتاب می‌توانند با مراجعه به سایت tlibrary.tehran.ir نزدیک‌ترین کتابخانه محل سکونت خود را پیدا و در دورهمی‌های کتابخوانی شرکت کنند.

مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه به عرضه کتاب با تخفیف ۴۰ درصدی برای اعضای باشگاه بچه کتاب‌خون‌ها اشاره کرد و افزود: این کتاب نوشته سیدسعید هاشمی در زمینه تاریخ اسلام و پیوند آن با تاریخ ایران است، رمان یک راوی اول‌شخص دارد؛ راوی، روایت خود را از روزی که بیرون شهر کوفه کنار لشکرش بود آغاز می‌کند و از شخصیت‌هایی همچون یزید و عبیدالله بن زیاد در آن نام برده شده است.

به‌گفته نجفی‌منش، برای نگارش این رمان تاریخی از منابع گوناگونی همچون «قرآن کریم»، «الکامل فی التاریخ»، «اعیان الشیعة» و «الامامة و السیاسة» استفاده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها