شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳
چشم دل بازکن که جان بینی

لرستان- همکاری و تعامل بیشتر انجمن نابینایان لرستان با اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی و تقویت کتابخوانی کودکان و نوجوانان نابینا و کم‌بینا در خرم‌آباد در نشست مشترک مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، رضا داوری ظهر شنبه در دیدار با مدیرعامل انجمن نابینایان ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالارشهیدان امام حسین (ع) گفت: همه مراکز فرهنگی هنری کانون به کودکان و نوجوانان دارای نیازهای خاص در حدامکان خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارائه می‌دهند؛ اما مرکز فراگیر خرم‌آباد با داشتن امکانات مناسب این قشر برنامه‌های مختلفی را ارائه می‌دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و جوانان لرستان افزود: در طول سال مربیان این مرکز برنامه‌های متنوعی با حضور دانش‌آموزان و مدارس استثنایی و کودکان ونوجوانان دارای نیازهای خاص که عضو این مرکز هستند، اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به وجود امکانات مناسب برای کودکان و نوجوانان نابینا و کم‌بینا در مرکز فراگیر گفت: دستگاه به‌دید، دستگاه تایپ خط بریل و.... در این مرکز وجود دارد که بچه‌ها از آن استفاده می‌کنند.

داوری افزود: در مراکز فراگیر کانون بچه‌های با نیازهای ویژه شامل کودکان و نوجوانان نابینا، ناشنوا و دارای اختلال‌های جسمی و حرکتی در کنار همه هم‌سالان‌شان به فعالیت می‌پردازند.

چشم دل بازکن که جان بینی

استفاده از ظرفیت کانون برای تقویت کتابخوانی نابینایان و کم‌بینایان

مدیرعامل انجمن نابینایان لرستان ضمن ابراز خرسندی به خاطر حضور در کانون پرورش فکری گفت: مراکز فرهنگی هنری کانون به‌ویژه مرکز فراگیر خرم‌آباد دارای ظرفیت‌های مطلوبی برای حضور کودکان و نوجوانان نابینا و کم‌بینا هستند.

وی به وجود تجهیزات و امکانات مناسب برای مطالعه افراد نابینا و کم‌بینا در مرکز فراگیر خرم‌آباد اشاره کرد و افزود: با تعامل و همکاری بیشتر بین کانون پرورش فکری لرستان و انجمن نابینایان استان، شرایط حضور بیشتر و استفاده از کتاب‌های بریل و… برای کودکان ونوجوانان روشن دل فراهم خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها