یکشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳
تکمیل کارخانه کاغذ زاگرس به همراهی وزارت صمت نیاز دارد

رئیس هیئت‌مدیره شرکت صنایع کاغذ زاگرس فارس از آماده‌سازی ۹۵ درصدی این مجموعه خبر داد و ابراز امیدواری کرد که به زودی مشکلات نصب انشعاب برق خریداری شده و فرایند ثبت و سفارش آن در وزارت صمت انجام شود.

نادر شهامت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره فرآیند ساخت کارخانه کاغذ زاگرس پارس، عنوان کرد: از سال ۱۳۹۲ مطالعات احداث کارخانه آغاز و سال ۱۳۹۴ عملیات اجرایی این کارخانه از طریق بخش خصوصی شکل گرفت. بعد از انتخاب منطقه، مسئولان اعلام کردند منطقه صنعتی است و وقتی عملیات اجرایی آغاز شد، متوجه شدیم هیچ‌گونه زیرساخت صنعتی ندارد.

وی افزود: زیرساخت‌هایی مثل آب آشامیدنی، خطوط انشعاب گاز و زیرساخت‌های برق موجود نبود؛ به همین دلیل شرکت صنایع کاغذ زاگرس فارس مجبور شد تمام زیرساخت‌ها را با هزینه‌کرد خود انجام بدهد.

شهامت با بیان اینکه این موضوع موجب معطلی در اتمام پروژه شد، ادامه داد: اجرای زیرساخت‌ها فوق‌العاده زمان‌بر بود، زیرا برای هر کاری به مجوزهای قانونی نیاز داشتیم مثل احداث ایستگاه تقلیل فشار گاز که دو سال طول کشید تا توانستیم خطوط گاز را انتقال بدهیم.

وی یادآور شد: با این اقدام، تمام مجموعه‌های صنعتی در محدوده شرکت صنایع کاغذ زاگرس فارس هم از نعمت گاز برخوردار شدند.

شهامت با بیان اینکه انشعاب برق در زمان احداث کارخانه خریداری شده بود، گفت: زمان نصب انشعاب، شرکت توزیع برق استان فارس اعلام کرد که خطوط، توان انتقال این انشعاب را ندارند و باید یک پُست برق ٦٣ به ٢٠ کیلو ولت اختصاصی اجرا و مجدداً انشعاب را از برق منطقه فارس خریداری کنیم که این امر با هزینه‌کرد خود شرکت محقق شد.

وی با بیان اینکه احداث پُست برق با موجود بودن تمام امکانات، حداقل به دوسال زمان نیاز داشت، افزود: شرکت مجبور به اجرای خطوط ٦٣هزار ولت در سخت‌ترین شرایط بود و در نهایت با تلاش شبانه‌روزی، خطوط انتقال برق اجرا و پُست برق ٦٣ به ٢٠کیلو ولت اجرا شد، همزمان نیز عملیات ساختمانی و تاسیساتی شرکت در حال انجام بود.

شهامت با اشاره به پیگیری‌های وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین صمت برای افتتاح کارخانه، گفت: این شرکت طبق قرارداد، یک انشعاب برق، از برق منطقه فارس خریداری کرد و در قرارداد ذکر شد تمام داده‌های رویت‌پذیری یک ایستگاه باید در ایستگاه احداث شده نصب شود که این امر از طرف شرکت کاغذ زاگرس محقق شد.

به‌گفته وی، از آنجایی که در نقطه اتصال به شبکه، طبق قراردادی که منعقد کردیم، زیرساخت‌های رویت‌پذیری را برق استان در خطوط انتقال فعلی خود ندارد، این موضوع موجب شد که نصب انشعاب با مشکلاتی واجه شود، در این زمینه نیز چندین مرحله وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و صمت پیگیر بودند.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت صنایع کاغذ زاگرس پارس با بیان اینکه مشکلات دیگری هم پروژه را برای افتتاح با تاخیر مواجه کرد، گفت: اکنون با ثبت و سفارش تجهیزات باقی‌مانده در وزارت صمت روبه‌رو هستیم، زیرا فرآیند اداری و روند کاری طولانی است.

وی با بیان اینکه امیدواریم به زودی مشکلات نصب انشعاب برق خریداری شده و فرایند ثبت و سفارش آن انجام شود، عنوان کرد: اگر این فرآیند را وزارت صمت، بانک و برق استان مرتفع کنند، در این صورت ۵ درصد مابقی مانده افتتاح کارخانه به پایان خواهد رسید و طی مدت حداکثر ٣٠ تا ٥٠روز کارخانه تست خود را به اتمام می‌رساند و فرایند تولید آزمایشی را در دستور کار قرار می‌دهد.

به گزارش ایبنا، با افتتاح شرکت صنایع کاغذ زاگرس پارس یک خط تولید آن می‌تواند سالانه ۳۵ تا ۴۰ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر تولید کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها