یکشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
«چشمه‌ها در گنجینه آب» روانه بازار کتاب شد

بوشهر - کتاب «چشمه‌ها در گنجینه آب استان بوشهر؛ شرح ویژگی، اطلس داده‌ها و شناسنامه چشمه‌های آب» تألیف امید آزادی‌جو و ولی‌الله همرایان‌آزاد به همت انتشارات «جهاد دانشگاهی» استان بوشهر روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، یکی از نویسندگان و پژوهشگران «چشمه‌ها در گنجینه آب استان بوشهر» با اشاره به اینکه این کتاب در ۴۷۲ صفحه نوشته شده است، گفت: این اثر با هدف آشنایی با ویژگی‌های طبیعی و ظرفیت‌های ناشناخته علمی، تاریخی و گردشگری چشمه‌های استان بوشهر به نگارش درآمده است.

امید آزادی‌جو افزود: این کتاب می‌تواند فرصتی برای عموم دوستداران طبیعت و محیط زیست، سرمایه‌گذاران، دانش‌آموزان، دانش‌پژوهان و محققان فراهم کند تا در زمینه‌های حفظ محیط‌زیست، کاوش‌های علمی، تفریحی – گردشگری و همچنین میراث ارزشمند به‌جای مانده از نیاکان‌مان آشنایی بیشتری داشته باشند.

این نویسنده و پژوهشگر بوشهری تأکید کرد: کتاب حاضر دارای ۷ فصل است که این فصول شامل مقدمه و کلیات، زمین‌شناسی، آبشناسی، محیط‌زیست، چشمه و سازه‌های مهندسی در دوره باستان، چشمه‌ها؛ پزشکی و سلامت و اطلس تصاویر و شناسنامه چشمه‌ها می‌شود.

آزادی‌جو در خصوص محتوای کتاب «چشمه‌ها در گنجینه آب استان بوشهر» یادآور شد: در فصل‌های مختلف کتاب به تفصیل مطالب مرتبط با چشمه‌های استان بوشهر با ارائه تصاویر، ذکر آمار و بانک اطلاعاتی به همراه نمودارها، توصیف ویژگی آنها از منظر زمین‌شناسی، آب‌شناسی، زیست‌شناسی، باستان‌شناسی، تاریخی، گردشگری و درمانی پرداخته است و در فصل آخر (هفتم) نیز اطلس تصاویر و شناسنامه چشمه‌ها در تقسیم‌بندی شهرستان‌ها پرداخته شده است.

وی گفت: امیدواریم این اثر بتواند انگیزه و گامی هر چند کوچک برای آشنایی و تحقیقات بیشتر، حفظ محیط زیست، محافظت از آثار تاریخی و باستانی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های طبیعی و سازگار با کم‌آبی و همچنین توسعه فرهنگ مصرف بهینه آب باشد.

به گزارش ایبنا؛ کتاب «چشمه‌ها در گنجینه آب استان بوشهر» به قلم امید آزادی‌جو (کارشناس ارشد شرکت آب منطقه‌ای بوشهر) و ولی‌الله همرایان‌آزاد (کارشناس ارشد منابع آب) و به سفارش شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی استان بوشهر به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها