یکشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
مجموعه هفت اثر برگزیده از مجموعه دعاهای ارزشمند خطی

نمایشگاه «هفت گنج» مجموعه هفت اثر برگزیده از مجموعه دعاهای ارزشمند خطی موجود در کتابخانه اختصاصی نیاوران است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا نمایشگاه «هفت گنج» مجموعه هفت اثر برگزیده از مجموعه دعاهای ارزشمند خطی موجود در کتابخانه اختصاصی نیاوران است که همزمان با ایام محرم تا پایان تیرماه ۱۴۰۳ به نمایش درآمده است.

این آثار شامل دعاهای جوشن صغیر، دعای صباح، دعای توسل، دعای نماز صبح و.... و غالباً مربوط به سده ۱۳ ه.ق است که به خط های (نسخ، توقیع، رقاع، نستعلیق و ثلث) و توسط کاتبان نامی چون محمد علی ابن شفیع تبریزی، میرزا عبدالعلی کاتب، احمد نیریزی، محمد حسین ابن محمد یزدی و.... کتابت شده اند.


این آثار نفیس نیز همانند اکثر نسخه های ادبی و مذهبی دارای آرایه های طلا اندازی، حاشیه مذهب و مرصع، انواع گل و برگ های ختایی و نقوش اسلیمی طلایی و لاجوردی بر زمینه طلایی یا لاجورد و یا بر زمینه خود کاغذ می باشند که در بین آنان آثاری از هنرمندان نامی چون فتح الله شیرازی و احمد نیریزی به چشم می‌خورد.


قدیمی‌ترین اثر این مجموعه دعای صباح از کلام امیر المومنین و مربوط به سده ۱۲ (۱۱۲۹ ه.ق) است که توسط استاد احمد نیریزی ودر مکاتب دوره زندیه مذهب شده است.
علاقمندان می توانند تا پایان تیرماه ۱۴۰۳ از ساعت ۹ تا ۱۹ از این آثار ارزشمند در موزه کتابخانه اختصاصی واقع در مجموعه نیاوران بازدید کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها