سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
کنکاشی در «مقتل شناسی و تحریفات تاریخ عاشورا» برگزار می‌شود

زنجان- محفل کنکاشی در «مقتل شناسی و تحریفات تاریخ عاشورا» به میزبانی کتابخانه عمومی سهررودی زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، همزمان با ماه محرم و برپایی عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، سلسله جلسات «مقتل شناسی و تحریفات تاریخ عاشورا» با حضور علیرضا مهران‌فر در روزهای ۲۳ تا ۳۰ تیرماه به صورت حضوری برگزار می‌شود.

سلسله جلسات «مقتل شناسی و تحریفات تاریخ عاشورا» با حضور علیرضا مهران‌فر در روزهای ۲۷ تیر تا ۹ مرداد ماه، ساعت ۱۸ تا ۱۹ به میزبانی کتابخانه عمومی سهروردی زنجان برگزار می‌شود.

یکی از نیازهای مهم برای مبلغان در بحث تبلیغ، نیاز به مرثیه خوانی و توجه دادن شنوندگان به توسل به اولیای خدا و ذکر مصائب اهل بیت (ع) است.

این امر از یک‌سو عمل به توصیه اهل بیت و یک وظیفه مذهبی است و از سوی دیگر زمینه ای برای شنیده شدن معارف اهل بیت (ع) شده و جذابیت معارف دینی را بالا می برد. مهم‌ترین محور مرثیه، بحث پیرامون مقتل شناسی و مقتل خوانی در رثای اهل بیت (ع) است.

طبق اعلام دبیرخانه حضور تمام علاقه‌مندان به شعر آیینی و حماسی و عاشقان اباعبداللّه الحسین (ع) در این جلسات آزاد است.

«میهمانان کوچک امام حسین (ع)» در زنجان اجرا می‌شود

کانون پرورش فکری زنجان مصادف با ایام محرم که مزین به نام رقیه (س) دختر سه ساله اباعبدلله الحسین (ع) است با شعار «میهمانان کوچک امام حسین (ع)»؛ گردهم‌آیی کودکان عاشورایی را با حضور کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌هایشان به‌طور همزمان در سراسر کشور در مرکز فرهنگی هنری شماره یک برگزار شد.

گردهم‌آیی کودکان عاشورایی یکی از این جریان‌های تربیتی است که به لطف خداوند بزرگ و به همت ستاد محرم و اربعین کانون پرورش فکری هم‌زمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نقش‌دهی آگاهانه و مسئولانه به نوجوانان و بهره‌مندی از ظرفیت کانون‌یاران، استفاده از ظرفیت خانواده‌ها و گروه‌های مردمی و جهادی در این برنامه از انتظارهای معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری است.

در این راستا استان براساس بوم هر منطقه نسبت به طراحی و اجرای برنامه‌هایی مانند چاووشی‌خوانی، تعزیه، منقبت‌خوانی، روایت‌گری و خاطره‌گویی، معرفی‌ها، نقاشی، سرود و… اهتمام می‌ورزد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط