سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
نذر قرآن کریم در قالب اهدای این کتاب مقدس اجرا می‌شود

زنجان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اجرای نذر قرآن کریم در زنجان گفت: این نذر در قالب اهدای قرآن کریم به مساجد و بقاع متبرکه و همچنین برگزاری محافل قرآنی در این اماکن اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: همزمان با آغاز محرم برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی اوقاف نیز متناسب با این ایام اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از موقوفات استان زنجان مربوط به حضرت سیدالشهداء (ع) با نیات برگزاری مجالس عزاداری آن حضرت و اطعام عزاداران حسینی است، گفت: اوقاف نیز بر همین اساس نسبت به هزینه‌کرد موقوفات اقدام می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: اقامه نماز در سه نوبت، سخنرانی، عزاداری، اطعام، خیمه‌های معرفت با حضور روحانیون، مشاوره خانوادگی و مذهبی توسط روحانیون، برگزاری دسته‌های عزاداری، دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان در یوم‌العباس از جمله برنامه‌هایی است که توسط اوقاف اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین در این ماه طرح نذر قرآن نیز اجرا می‌شود، اضافه کرد: این نذر در قالب اهدای قرآن کریم به مساجد و بقاع متبرکه و همچنین برگزاری محافل قرآنی در این اماکن اجرا می‌شود.

کرمی تصریح کرد: در قالب این طرح مردم استان می‌توانند؛ قرآن‌های کهنه و فرسوده خود را به اماکن و بقاع متبرکه تحویل دهند تا مورد استفاده زائران قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین از اجرای طرح نذر آب در استان خبر داد و افزود: طرح نذر آب با توجه به گرمی هوا و نیاز شهروندان به آب در زمان عزاداری اجرا می‌شود، از همین رو از شهروندان درخواست می‌کنیم که توزیع آب را در نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه مواکب می‌توانند از روزهای قبل از عزاداری‌های بزرگ به ویژه یازدهم محرم نذورات آب را تحویل دهند تا برای خنک‌سازی آنها اقدام و در روز عزاداری توزیع شود، اضافه کرد: موکب امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان آماده دریافت نذورات مربوط به آب است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین از توزیع شیر کاکائو توسط یک شرکت بخش خصوصی با همکاری موکب امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان خبر داد و گفت: همچنین موکب امامزاده سید ابراهیم (ع) ۳۰ هزار بطری آب در روز در دسته بزرگ عزاداری حسینیه اعظم زنجان توزیع خواهد کرد.

گفتنی است، امسال حسینیه اعظم زنجان، زینبیه اعظم زنجان، امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان، امامزاده محمد بن ابراهیم (ع) روستای حاج سیران زنجان، امامزاده زید الکبیر (ع) شهرستان ابهر، امامزاده اسماعیل (ع) شهرستان ابهر، امامزاده یعقوب (ع) شهرستان ابهر، بقعه قیدار نبی (ع) شهرستان خدابنده و امامزاده ابراهیم (ع) سجاس شهرستان خدابنده و امامزادگان هاشم و عوف (ع) آب‌بر شهرستان طارم میزبان برنامه‌های محرم هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط