دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۷
انتشار «وقتی آسمان ماه نداشت» در دیار شاعری و نویسندگی/ گتوند؛ زادگاه قیصر شعر ایران

خوزستان- کتاب «وقتی آسمان ماه نداشت» سومین اثر طاهره بساک نویسنده گتوندی وارد بازار نشر شد.

طاهره بساک نویسنده کتاب «وقتی آسمان ماه نداشت» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، با اشاره به اینکه علاقه‌مندی‌اش برای نوشتن در حوزه کودک و نوجوان است، بیان کرد: هرچند دو کتاب قبلی با عنوان «افسانه سه خواهر» و «دختر رویا باف» در حوزه کودکان بود، اما پیشنهاد نوشتن کتاب «وقتی آسمان ماه نداشت»، توسط یکی از دوستان بنیاد حفظ و آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس گتوند داده شد و با ارادت خاصی که نسبت به شهدا، خانواده‌های آن‌ها و ایثارگران دارم، با کمال میل پذیرفتم.

بساک با توضیح اینکه کتاب «وقتی آسمان ماه نداشت» خاطرات آزاده سرافراز سیف الله شادمان است، اظهار کرد: برای نوشتن این کتاب طی صحبت با آقای شادمان و دریافت جزوه‌هایی از او، تلاش کردم با تحقیق و پژوهش از افرادی که در این عملیات‌ها حضور داشتند، مطالب را جمع‌آوری کرده و در سه ماه پس از ویرایش کتاب نوشته شد.

این نویسنده گتوندی افزود: نوشته‌ها را از شهرستان گتوند برای ناشر کتاب که بنیاد حفظ آثار و نشر و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان است ارسال کردم و پس از اینکه یک سال در نوبت چاپ قرار گرفت، اکنون منتشر شده است.

وی در پاسخ به این سوال که اقبال از کتاب‌ها و حمایت در شهرستان‌ها به چه شکل است؟ عنوان کرد: فضای مجازی فرصت خوبی به ویژه برای مخاطب بزرگسال ایجاد کرده که کتاب‌ها به صورت پی دی اف و صوتی در اختیار مخاطبان قرار دارد. اما کتاب در حوزه کودک و نوجوان از اقبال بیشتر برای دیده شدن و خرید وجود دارد.

بساک ادامه داد: شهرستان گتوند به واسطه داشتن شاعرانی چون قیصر امین پور و الگوبرداری جوانان و نویسندگان از او به شهر شعر و شاعری و نویسندگی معروف است و می‌توانید شاعران برجسته‌ای در آن پیدا کنید و همچنین نویسندگان در حوزه‌های مختلف از سوی فرماندار، امام جمعه و دیگر نهادها حمایت می شوند. مسئولان برای همه آثارم در مراسم رونمایی نهادها و ارگان‌ها شرکت و کتاب خریداری کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها