شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
رونمایی از کتاب «حفظ ماندگار» در مشهد/ بی‌سوادی قرآنی در کشور برطرف شود

خراسان‌رضوی- همزمان با آیین افتتاحیه دوره یک‌ساله حفظ تصویری قرآن کریم از کتاب «حفظ ماندگار» به عنوان اولین اثر آموزش روش نوین حفظ تصویری قرآن کریم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در این مراسم که در تالار شهدای وحدت مشهد با حضور جمعی از مسئولین کشوری، استانی و نظامی و همچنین خانواده معظم شهدا و قاریان برجسته و قرآن‌آموزان برگزار شد، گفت: در کشور ایران اسلامی و حتی در تمام دنیا، تنها راهی که بتوان با آن در مقابل هجمه گسترده جریان غرب‌گرا مقابله کرد، تمسک جستن به قرآن کریم و معصومین و اهل بیت (ع) است.

وی همچنین باتوجه به این موضوع که این موج‌های اسلامی و قرآنی در تمام دنیا مخاطبین فراوانی را به سمت خودش جذب کرده، خاطرنشان کرد: هیچ گوشه از دنیا را نمی‌بینید که تعداد قابل توجهی از مردم به اسلام ناب گرایش پیدا کرده‌اند و روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود؛ لذا همه ما باید تلاش و جهاد کنیم که مسیر الهی تمسک به قرآن و عترت را در همه زوایای زندگی خود و دیگران محقق کنیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب به حضور حداقل ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور، این موضوع را از ضرورت‌های توسعه فرهنگ قرآنی در کشور دانست و گفت: در مجلس شورای اسلامی نیز تلاش کرده ایم حمایت‌های لازم را از این موضوع داشته باشیم تا برنامه‌های قرآنی توسعه پیدا کند.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: در مجلس سعی کردیم برنامه‌های قرآنی در کشور توسعه و بی‌سوادی قرآنی در کشور برطرف شود و هرکسی که در جمهوری اسلامی زندگی می‌کند، اگر سواد زبان فارسی دارد، باید توانایی روخوانی و روانخوانی قرآن را هم بتواند داشته باشد.

پژمانفر در بخش پایان سخنرانی خود بیان کرد: دانش آموزان در طول دوران تحصیل خود، ۷۲۰ ساعت برنامه قرآنی برای آن‌ها تعریف شده است که متاسفانه حاصل این ساعات مهارت روخوانی و روانخوانی موثری را در دانش‌آموزان ما ایجاد نمی‌کند و باید این را بپذیریم که ما در این عرصه ضعیف عمل کردیم و باید برنامه‌ریزی بهتر و بیشتری را داشته باشیم.

رونمایی از کتاب «حفظ ماندگار» در مشهد/ بی‌سوادی قرآنی در کشور برطرف شود

در ادامه، حقدادیان، مدیر برگزار کننده این دوره بیان کرد: ثبت‌نام دوره یک‌ساله حفظ تصویری قرآن کریم که برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود، از بیستم خردادماه ۱۴۰۳ آغاز شد و نزدیک یک ماه طول کشید که در نهایت ۱۶۰ قرآن‌آموز خانم و آقا با شرایط سنی ۱۴ تا ۲۴ سال از سراسر کشور در این طرح ثبت نام کردند.

حقدادیان ادامه داد: شرکت‌کنندگان این دوره بعد از گذراندن دوره ۴۰ روزه آزمایشی و ارزشیابی مربیان و مدیران طرح و انتخاب قرآن‌آموزان نهایی باتوجه به ملاک‌های تثبیت‌شده، به مدت یک سال در جوار حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام به حفظ قرآن کریم مشغول خواهند شد و همچنین ممتازان حفظ، در پایان دوره به مدت یک ماه به سفر رایگان عتبات عالیات به کشور عراق مشرف می‌شوند.

در پایان این برنامه از کتاب «حفظ ماندگار» نوشته امیرعلی حقدادیان توسط مسئولین دولتی و فرهنگی رونمایی شد.

امیرعلی حقدادیان، نویسنده این کتاب همچنین در خصوص علت و نحوه نگارش کتاب گفت: نگارش کتاب حفظ ماندگار بعد از بررسی‌های متعدد و برگزاری چندین ساله کلاس‌های مجازی، ما به این نتیجه رسیدیم که تاحدودی حفظ صوتی در حافظه آنچنان ماندگاری ندارد، بلکه حفظ تصویری قرآن کریم با توجه به نکات و روش های تصویری که حدود ۷۰ نکته می‌باشد و روش‌های روانشناسی، شخصیتی، معنایی و مفهومی است که می‌تواند آیات و معانی در ذهن قرآن‌آموزان تثبیت کند و با توجه به این موضوع و بررسی‌های به عمل آمده، کتاب را به چاپ رساندیم تا علاقه‌مندان با مراجعه به این کتاب بتوانند از روشی ماندگار برای حفظ قرآن بهره ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها