شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
انتشار ۲ عنوان دفتر پارسی سروده‌های شاعر فارسی

فارس- نشر «نگره» دو دفتر شعر از مجموعه آثار ادبی احمد طاهری شاعر پارسی سرای معاصر را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، کتاب‌های شعر «سرود رود» و «پیمانه پارسی» دو اثر ادبی از مجموعه آثار طاهری سعدی‌پژوه و وکیل پایه یک دادگستری است که به دلیل استفاده شاعر از کلمات پارسی در اشعار خود مورد استقبال فراوان شعرای فارسی زبان داخل و خارج از کشور قرار گرفت.

سرود رود نخستین کتاب شعر وی که همه واژگان این دفتر ادبی به زبان شیرین پارسی است در قطع رقعی و در ۱۵۰۰ نسخه و ۷۲ صفحه به بهای هر جلد ۲۵ هزار تومان برای کمک هزینه درمانی کودکان دارای بیماری‌های بدخیم در نشر نگره تهران منتشر و به چاپ سوم رسیده است.

کلاس‌های تدریس وی در عرصه معرفی سعدی و بیان جایگاه رفیع او و دیگر شعرای بزرگ فارسی زبان در عرصه ادبیات ایران و جهان مورد استقبال فراوان دوستداران اشعار سعدی و حافظ و … قرار گرفته است.

دومین اثر منتشر شده از طاهری که مثل دیگر آثارش صرف هزینه های درمانی کودکان مبتلا به بیماری‌های بدخیم می‌شود، با عنوان پیمانه پارسی در قطع رقعی و در ۱۰۴ صفحه و تیراژ ۱۵۰۰ نسخه در نشر «نگره» تهران به بهای هر جلد ۵۵ هزار تومان به بازار نشر آمد.

محتوای بیشتر اشعار وی برخوردار از مضامین اخلاقی و پندهای پدرانه، بیان واقعیات روز جامعه ایرانی و اسلامی است. تواضع و فروتنی، احترام به بزرگان و مشایخ علمی و ادبی، رعایت حال کودکان و تکریم مقام بانوان، وطن دوستی، توجه به حقوق فردی و اجتماعی افراد مفاهیم شهروندی، شکرگذاری، ابراز عشق و محبت به همنوعان و خدا باوری را به وضوح و آشکارا در اشعار نغز و دلنشین این شاعر ملی که هماره دغدغه حفظ و صیانت از زبان پارسی و احیای مواریث کهن ادبی ایران زمین دارد را میتوان دید و متوجه شد.

احمد طاهری حقوقدان، شاعر و منتقد ادبی معاصر متولد سال ۱۳۴۴ از تجار خوشنام و از خیران و ادیبان و فعالان فرهنگی و اجتماعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها