یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
کتاب «دیااُکو : نخستین پادشاه ایران» به چاپ دوم رسید

کتاب «دیااُکو : نخستین پادشاه ایران» اولین جلد از مجموعه «رمانی از عصر باستان» به قلم مجید قدیانی و حمید افشار از سوی انتشارات قدیانی به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، داستان دیااُکو، داستانی تخیلی است که بر بستر وقایع تاریخی گسترده شده است. این داستان علاوه بر سرگرمی و تشویق مخاطبان به مطالعه، اطلاعات علمی و مستند از ساکنان ایران در هزاره اول پیش از میلاد ارائه و شرایط اجتماعی و سیاسی آن دوره را ترسیم می‌کند.

در معرفی این کتاب از سوی ناشر آمده است: «افسانه‌ی دیااُکو پیش از حضورش قلب‌ها را تسخیر کرده بود و چه‌بسا رؤیای تجسم‌یافته‌ی یک اسطوره می‌توانست، مرهمی باشد بر زخمی کهنه؛ زخم شکست، زخم اسارت، زخم تحقیر و زخم باج و خراج کمرشکن. سرزمین‌های ماد با اسب‌های خوب و معادن ارزشمند، مانند گوهری در برابر آشوریان جنگجو می‌درخشید و قابل چشم‌پوشی نبود. از سالیان دور سرزمین مادها در معرض حمله‌های گسترده‌ای بود و زخم‌های مکرر، میراثی بود که از پدر به پسر می‌رسید؛ زخم‌هایی که بستری شدند برای کاشتن نهال انتقام و امید. افسانه‌ی حضور دیااُکو مانند آذرخش بهاری باهیبت و هولناک، دل‌های تشنه‌ی انتقام را وعده‌ی سیرابی می‌داد. دیااُکو اما بی‌خبر از این‌همه هیاهو، بی‌تاب بود؛ بی‌تاب رفتن، بی‌تاب رسیدن، بی‌تاب عشق.»

اطلاعات بیشتر:

کتاب «دیااُکو: نخستین پادشاه ایران» به قلم مجید قدیانی و حمید افشار از سوی انتشارات قدیانی در ۲۸۸ صفحه و به بهای ۱۹۵ هزار تومان برای گروه سنی نوجوان منتشر شده است و اکنون چاپ دوم آن در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان به ادبیات نوجوان ژانری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط