سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲
سعدی خانه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیرجند برپا شد

خراسان جنوبی - مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در راستای برنامه‌های توسعه و ترویج کتابخوانی، برپایی سعدی خانه در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیرجند صورت گرفت.

مهدی ظهوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند گفت: مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر بیرجند اقدام به برپایی مکانی در کانون مخصوص فعالیت‌های سعدی به نام سعدی خانه کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای این مکان کاملاً مناسب با حال و هوای آرامگاه سعدی است، افزود: قرار است در این مکان هر هفته یک برنامه خلاق با محوریت اشعار این شاعر بزرگ انجام گیرد.

ظهوری اجرای نمایش خلاق، ساخت ماسک های شخصیت های حکایت‌های سعدی، حفظ اشعار را از جمله برنامه‌های در حال اجرا در این محل دانست.

وی گفت: علاقه‌مندان می توانند برای شرکت در این ویژه برنامه در سعدی خانه به مرکز شماره یک بیرجند واقع در خیابان شهید کوشه ای مراجعه و یا با شماره ۰۵۶۳۲۲۲۴۱۱۷ تماس حاصل کنند.

ظهوری اظهار کرد: آشنایی با میراث فرهنگی (متون کهن فارسی؛ گلستان سعدی)، خوانش صحیح و فعالیت‌های فرهنگی، هنری-ادبی همسو از سری فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در راستای طرح توسعه و ترویج کتابخوانی در سال ۱۴۰۳ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها