شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
رمان نوجوان «سپر» راوی یک چالش نجومی در منظومه شمسی است

مصطفی رضایی کلورزی از انتشار سومین رمان نوجوان خود خبر داد و گفت: «سپر» درباره یک چالش نجومی است که برای منظومه شمسی اتفاق می‌افتد. او معتقد است مخاطب بدون مطالعه کل کتاب نمی‌تواند پایانش را حدس بزند.

مصطفی رضایی کلورزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره کتاب جدید خود گفت: رمان «سپر» درباره یک چالش نجومی است که برای منظومه شمسی اتفاق می‌افتد. خورشید از فعل و انفعالات طبیعی خودش خارج می‌شود و دانشمندان تخمین می‌زنند که شراره‌ای از طرف خورشید به زودی به سمت زمین می‌آید. زیست‌بوم در کره زمین تغییر کرده و زلزله‌های مکرر اتفاق می‌افتد. یک خانم دانشمند و فضانورد ایرانی، طرحی را بر اساس اختراع دانش‌آموزی که یک ماده مقاوم در برابر حرارت است، طراحی و برنامه‌ریزی می‌کند و به یک پروژه فضایی وارد می‌شود تا جلوی اتفاقاتی را که در حال رخ‌دادن است بگیرد. این را که این خانم دانشمند می‌تواند چنین کاری را انجام دهد یا نمی‌تواند، مخاطب باید با خواندن کتاب متوجه شود و قطعاً نمی‌تواند از قبل حدس بزند.

این نویسنده افزود: سال ۹۵ اولین کتاب من به چاپ رسید که آن کتاب هم یک رمان نوجوان علمی‌تخیلی بود به نام «زایو». بعد از آن هم رمان «ایذا» را به چاپ رساندم و این رمانِ سوم من بود که خواستم به بُرنای تازه متولد شده بدهم. برنا واحد نوجوان نشر معارف است.

رمان نوجوان «سپر» که به همت نشر بُرنا «بخش نوجوان نشر معارف» به چاپ رسیده، در ۱۴۴ صفحه و به بهای ۹۵ هزار تومان در بازار کتاب موجود است‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط