چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
لزوم ایجاد توازن در حوزه فرهنگی هرمزگان

هرمزگان - رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان گفت: توازن در حوزه فرهنگی هرمزگان از دغدغه‌های اصلی من است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، حجت الاسلام محمد عبادی زاده در دیدار مدیرکل، کارکنان و مسئولان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان در راستای تقویت حلقه‌های مردمی از جایگاه ارزنده کانون پرورش فکری سخن گفت و افزود: با توجه به ظرفیت‌های کانون سعی کنید با معرفی بیشتر، مخاطب محوری را تحقق بخشید.

امام جمعه بندرعباس ضمن قدردانی از عملکرد کانون بیان کرد: برای راه اندازی میز خدمت ثابت در مصلی بندرعباس از کانون حمایت می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری کارگاه برای خانواده ها، کودکان و نوجوانان بهره ببرید و مخاطب محوری را استمرار دهید زیرا کانون می‌تواند کار یک امت را انجام دهد بنابراین قدر جایگاه خود را بدانید که بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: توازن در حوزه فرهنگی استان از دغدغه‌های اصلی من است همه کودکان و نوجوانان حق دارند از خدمات کانون بهره مند شوند. تمام حسینیه‌ها در استان در خدمت کانون است و هر محله‌ای برای اجرای خدمات فرهنگی؛ می‌تواند از حسینیه ها استفاده کند.

عبادی زاده در پایان به موارد پیگیری برای مسئولیت اجتماعی صنایع، ارائه امکانات برای میز خدمت مصلی و پیگیری حضور کانون در شورای فرهنگ عمومی برای اجرایی شدن تاکید کرد.

پروین پشتکوهی مدیرکل کانون هرمزگان نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کانون پرورش فکری استان بر اساس سیاست‌های ابلاغی مدیرعامل ارائه کرد.

وی تصریح کرد: کانون از مسیر هنر مباحث دینی و تربیتی را برای مخاطبینش مطرح می‌کند و طبق بیانات مقام معظم رهبری این امر با مردمی سازی و تقویت حلقه‌های مردمی و توجه ویژه به ترویج زبان و ادبیات فارسی، نوجوان محوری برنامه‌ریزی شده و در مراکز فرهنگی هنری در حال اجرا است.

پشتکوهی افزود: خانواده‌ها رکن اصلی و بازوهای مراکز فرهنگی هستند و مسئولین مراکز با نقش دهی به خانواده‌ها و خارج کردن مراکز از تک شیفت بودن در گسترش فعالیت‌ها تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: تابستان با شعار «تابستونتو بساز» با ۶۵۰ کارگاه تخصصی از ابتدای بهار تاکنون سعی در مهارت آفرینی و ارتقای مهارت‌های فردی، کودکان و نوجوانان دارد و بسته‌های فعالیت فرهنگی به شیوه رایگان در دسترس اعضا با کارت عضویت کانون است.

پشتکوهی در بخش پایانی از سخنان خود به خدمات رسانی به کودکان روستایی و کم برخوردار از طریق مراکز سیار، پستی و مکاتبه‌ای اشاره کرد و افزود: کانون خارج از چارچوب کتابخانه در مساجد، قرارگاه ها و پایگاه های بسیج خدمت رسانی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها