پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
جلد چهارم «خاطرات شفاهی انقلاب اسلامی اراک» رونمایی می‌شود

مرکزی – کتاب «خاطرات شفاهی انقلاب اسلامی اراک» که به کوشش دو تن از پژوهشگران این استان؛ مریم حاجی‌زاده و ساره مشهدی میقانی به زیور طبع آراسته شده است؛ ششم مرداد همزمان با روز مقاومت و ایثار اراک رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: «تاریخ هر ملتی به مثابه هویت و شناسنامه آن ملت است. ثبت و ضبط رویدادهای تاریخی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ به عنوان واقعه فراملی، در راستای حفظ هویت واقعی ملت ایران و جلوگیری از انحراف و تحریف در آن است.

علم تاریخ شفاهی با بیان وقایع به شکل خاطرات از زبان مردم، به عنوان نقش‌آفرینان اصلی و شاهدان عینی وقایع انقلاب، به کمک حفظ صحیح و درست هویت تاریخی ملت ایران آمده است. در این راستا دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان مرکزی به جمع‌آوری تاریخ و خاطرات شفاهی انقلاب اسلامی در اراک همت گمارده است.

به تازگی جلد چهارم «خاطرات شفاهی انقلاب اسلامی در اراک» به چاپ رسیده است. این کتاب شامل روایت‌های ۱۷ تن از راویان انقلاب در اراک است.»

رونمایی جلد چهارم کتاب «خاطرات شفاهی انقلاب اسلامی اراک» با مشارکت حوزه هنری و اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی در کتابخانه دکتر حصیبی اراک ساعت ۹ صبح روز ششم مرداد، همزمان با روز مقاومت و ایثار اراک با حضور جمعی از نویسندگان؛ شاعران و پژوهشگران و علاقمندان به حوزه ادبیات رونمایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها