جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
طرح تجهیز کتابخانه‌های مدارس اجرایی شد

زنجان- مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در راستای افزایش منابع کتابخانه‌ای، طرح تجهیز کتابخانه‌های مدارس اجرایی شد.

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: وقتی که مدرسه‌ای ساخته می‌شود همراه با مدرسه کتابخانه آن باید تجهیز شود.

وی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته ۵۰۰ کلاس درس جدید در این استان ساخته و تحویل آموزش و پرورش شد، افزود: در این مدت ۹۶ پروژه آموزشی و ورزشی اعم از مدرسه، سالن و زمین ورزشی در استان زنجان تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: رویکرد ما بر جهش در همیاری و همکاری خیرین مدرسه ساز در ساخت مدارس متمرکز است که یکی از منابع تأمین اعتبار نوسازی مدارس خیرین مدرسه ساز هستند.

وی تصریح کرد: در طرح تجهیز کتابخانه‌های مدارس، کتاب‌ها با پول دولتی و با ۳۰ درصد تخفیف از ناشران خریداری می‌شوند؛ بلکه کتاب‌ها با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خریداری شده است؛ همچنین این کتاب‌ها جزو اموال مدرسه محسوب می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: بر اساس این طرح، هرساله بخش عظیمی از کتاب‌ها وارد مدارس می‌شوند. دانش‌آموزان این کتاب‌ها را خریداری می‌کنند و می‌توانند آن‌ها را یا اهدا کنند و یا با خود ببرند؛ این امر باعث می‌شود دانش‌آموزان تا حدی در تجهیز کتابخانه مدارس هم شریک شوند.

وی افزود: مقوله کتاب و کتاب‌خوانی در مدارس اولویت اول آموزش وپرورش است که در هفته کتاب می‌توان با استفاده از پتانسیلی که در هفته کتاب در جامعه ایجاد می‌شود در راستای فرهنگ‌سازی این مهم گام‌های مناسبی برداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط