پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
۲۵ مرداد آخرین مهلت ارسال آثار به سوگواره حسینی است

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: سوگواره ملی کودکان و نوجوانان حسینی برای سنین ۶ تا ۱۶ سال است که با هدف بررسی نگاه کودکان و نوجوانان این محدوده سنی به نهضت امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

اصغر حاج علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: سوگواره ملی کودکان و نوجوانان حسینی برای سنین ۶ تا ۱۶ سال است که با هدف بررسی نگاه کودکان و نوجوانان این محدوده سنی به نهضت امام حسین (ع) پایه گذاری شده و در تلاش برای توسعه فرهنگ عاشورایی است.

وی با بیان اینکه برای اینکه این فرهنگ سینه به سینه بچرخد احساس نیاز به ترویج فرهنگ عاشورا در این بازه سنی داریم، ادامه داد: طبق توانمندی‌های جامعه هدف، این موضوع باید تبیین شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه این جشنواره دارای دو بخش اصلی و ویژه است، اضافه کرد: بخش اصلی شامل شعر، عکاسی، مداحی و کلیپ است و بخش ویژه شامل نماز و عفاف و حجاب است که از سراسر کشور مردم می‌توانند به این سوگواره آثار خود را ارسال کنند.

حاج‌علی‌اکبری با بیان این نکته که ارسال آثار تا ۲۵ مرداد ماه امکان‌پذیر است، ادامه داد: تا ۱۳ شهریور ماه نیز داوری‌ها توسط داوران کشوری انجام‌می‌شود و از برگزیدگان این رویداد در زنجان تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی به جوایز در نظر گرفته شده برای این سوگواره نیز اشاره کرد و گفت: جوایز بخش اصلی جشنواره شامل ۵۰ میلیون ریال همراه لوح و تندیس سوگواره، نفرات دوم مبلغ ۴۰ میلیون ریال به همراه لوح و تندیس سوگواره و نفرات سوم مبلغ ۳۰ میلیون ریال به همراه لوح و تندیس سوگواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: همچنین جوایز بخش ویژه جشنواره نیز شامل برای نفرات اول به عنوان برگزیده هر رشته در هر گروه سنی مبلغ ۴۰ میلیون ریال به همراه لوح و تندیس سوگواره است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط