جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
اجرای صحیح «طرح قلم» از هدر رفت سرمایه در بخش کتاب جلوگیری می‌کند

مرکزی – مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اجرای صحیح «طرح قلم» می‌تواند از هدر رفت سرمایه در بخش کتاب جلوگیری کند و با اجرای آن دو گروه نویسندگان کتاب و خبرنگاران مورد حمایت بیشتر قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، احمد مقیمی در حاشیه دوازدهمین سفر استانی خود به استان مرکزی افزود: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی و هنری بسیاری در کشور وجود دارد؛ که می‌طلبد با برنامه‌ریزی دقیق در راستای شناسایی و تقویت آنها گام برداشت.

وی با بیان اینکه اجرای صحیح «طرح قلم» می‌تواند از هدر رفتن سرمایه در بخش چاپ کتاب جلوگیری کند اظهار کرد: برگزاری دوره‌های مهارت افزایی برای فعالان عرصه خبر می‌تواند مشکلات حوزه خبر را نیز به حداقل برساند.

مقیمی اجرای طرح خرید آثار هنرمندان رشته‌های مختلف هنری در مناطق محروم، شناسایی روستاهای قرآنی، حمایت از موسسات فرهنگی و هنری شهرستان‌های کم برخوردار و اجرای دوره‌‎های آموزشی مانند ادبیات طنز و تاریخ شفاهی را از دیگر برنامه‌های اجرایی قرارگاه محرومیت‌زدایی در راستای اجرای عدالت فرهنگی عنوان کرد.

مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید کرد: روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌ها به عنوان افراد امین و کارشناسان این عرصه بهتر از هر فردی با معضلات مختلف شهرستان و نویسندگان آشنا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها