شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
خرید لوازم التحریر دانش آموزان بی‌بضاعت جایگزین حبس در تکاب

آذربایجان‌غربی- رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از صدور حکم جایگزین حبس، تهیه لوازم التحریر دانش آموزان بی‌بضاعت روستاهای شهرستان تکاب به ارزش۵میلیون تومان در این شهرستان خبر داد.

ناصر عتباتی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: در ادامه روند صدور مجازات‌های جایگزین حبس در استان، رئیس شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری۲ تکاب، با احراز شرایط قانونی، در حکمی متهم پرونده را به تهیه لوازم التحریر دانش آموزان بی‌بضاعت روستاهای شهرستان تکاب با هماهنگی مدیر آموزش و پرورش این شهرستان به ارزش ۵میلیون تومان جایگزین از حبس تعزیری محکوم نمود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: در کنار برخوردهای قاطع قضایی، رویکرد کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس در جرائم سبک و کم اهمیت با هدف ارائه خدمات عام المنفعه مورد تاکید است.

عتباتی گفت: آذربایجان‌غربی در صدور رای‌های فرهنگی بیشترین سهم را در کشور دارد و اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، قضات در اعمال مجازات جایگزین به خرید کتاب برای کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، جزو جایگزین‌ها است‌.

وی ادامه داد: همچنین اجرای سیاست‌های کلان قوه قضائیه مبنی بر احیای حقوق عامه مردم، حبس‌زدایی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به نیازهای مناطق محروم و افزایش سرانه مطالعه بر مدار اجرای حکمرانی مطلوب قضایی و مردم محوری از جمله اهداف صدور احکام جایگزین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها