شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷
«عصرانه کتاب» به رودخانه ماهی و نهنگ اختصاص یافت

بیست و چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های «عصرانه کتاب» به «رودخانه ماهی و نهنگ» تالیف حمید بابایی اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): نشست «روایت پیشرفت» با موضوع کتابِ «رودخانه ماهی و نهنگ» نوشته حمید بابایی در قالبِ بیست و چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های «عصرانه کتاب» برگزار می‌شود. روز دوشنبه هشتم مرداد توسط مرکز مطالعات راهبردی ژرفا و به همتِ اندیشکده هنر و رسانه (میز کتاب) و با همکاری «میز روایت پیشرفت»، «مدرسه روایت ایران» برگزار می‌شود.

در این نشست امیر خاوردی، منتقد و حمید باباییُ مولف «رودخانه ماهی و نهنگ» حضور دارند. بیست و چهارمین «عصرانه کتاب» در مرکز مطالعات راهبردی ژرفا به نشانی خیابان انقلاب. تقاطع پل حافظ. کوچه هلال احمر ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد.

درباره کتاب

«رودخانه ماهی و نهنگ» روایتی است دراماتیک از حضور جهادی طلاب مدرسه علمیه حضرت بقیة الله الاعظم تهران در حادثه زلزله سرپل ذهاب در سال ۱۳۹۶؛ حضوری که سرشار از غافلگیری ها و کشمکش هاست و تجربه ای ارزشمند از یک تعامل دوسویه بین جهادگران طلبه و مردم رنج دیده منطقه را فراهم آورده است. این روایت با الهام از سبک مستندنگاری‌های سوتلانا الکسویچ نگاشته شده که ژانر «رمان جمعی» یا «رمان۔ سند» نامیده می‌شود. در این سبک از روایت، مجموعه خاطرات و گفت وگوها و مشاهدات و اسنادی که نویسنده جمع‌آوری کرده در قالب یک خط سیر دراماتیک روایت می‌شود و واقعیت و خیال در هم می‌آمیزد. روایت حاضر البته تفاوت‌های مهمی با سبک الکسویچ دارد و نویسنده سعی کرده به مولفه‌های داستان پایبند بماند و اسناد واقعی را در متن داستان و به مثابه جزئی از آن روایت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط