دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۶
مجموعه ۵جلدی مهارت‌های زندگی برای کودکان منتشر شد

ایلام- انتشارات «روبه‌رو» مجموعه ۵جلدی مهارت‌های زندگی برای کودکان به بازار کتاب فرستاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، نشر روبه‌رو در ایلام به مدیریت احسان شیری در راستای استمرار فعالیت‌های فرهنگی در میان جامعه هدف، اقدام به انتشار مجموعه ۵ جلدی از کتاب مهارت‌های زندگی برای کودکان گروه سنی «الف» و «ب» کرده است.این مجموعه توسط مینا یعقوبی تالیف و عکاسی شده است.

سازمان بهداشت جهانی WHO مهارت‌های زندگی را این‌گونه تعریف کرده است: «توانایی انجام رفتارهای سازگارانه و مثبت، به‌گونه‌ای که فرد بتواند با چالش‌ها و ضروریات زندگی روزمره خود کنار بیاید.»

کارشناسان بر تأثیر مثبت مهارت‌های زندگی در استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هوشی و شناختی، پیشگیری از رفتارهای خشونت‌آمیز، افزایش خود اتکایی و اعتماد به نفس تأکید کرده و معتقدند، یادگیری موفقیت آمیز مهارت‌های زندگی، احساس یادگیرندگی را در مورد خود و دیگران تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کسب این مهارت‌ها، نگرش دیگران را در مورد فرد، عوض می‌کند و به همین دلیل مهارت‌های یاد شده هم شخص را تغییر می‌دهد و هم محیط را، و در نهایت باعث ارتقاء بهداشت روانی می‌شود.

با توجه به اینکه اکثریت جمعیت کشور ما را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، ضرورت دارد که تلاشگران این حوزه با همکاری ناشران و مولفان کتاب‌های مناسب و استاندارد و تاثیر گذار برای مخاطبان تالیف و منتشر کنند.

مهم‌ترین مهارت‌های زندگی که کودکان به یادگیری آن نیاز دارند شامل: تصمیم گیری، مهارت حل مسئله، توانایی برقراری ارتباط موثر، مهارت تفکر خلاق، مهارت تفکر انتقادی، مهارت ایجاد و حفظ روابط بین فردی، مهارت همدلی، مهارت مقابله با هیجان‌ها و مهارت مقابله با استرس است.

خوشبختانه نشر روبه‌رو در ایلام در این حوزه تخصصی ورود کرده و اقدام به چاپ و نشر این گونه کتاب‌ها کرده که بی شک مورد اقبال و بهره مندی اولیای تربیتی و والدین قرار خواهد گرفت.

کتاب‌های چرا چون که تا، من مداد رنگی‌ها را می‌تراشم، وقت بیدار شدن است، من از تاریکی می‌ترسم و من فقط این لباس را می‌پوشم، توسط مینا یعقوبی (۱۳۶۵) تالیف و عکاسی شده و ویراستاری و صفحه‌آرایی کتاب را فرزاد غلامی و سیدشهاب‌الدین نورمحمدی طراحی جلد مجموعه را انجام داده و موسسه نشر روبه‌رو این مجموعه را در ۱۰۰۰ جلد و به قیمت هر جلد ۸۹ هزار تومان در سال ۱۴۰۳ چاپ و منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها