دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۶
جایزه کتاب سال استان ایلام فرصتی برای شکوفایی فرهنگ و ادب استان است

ایلام- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: جایزه کتاب سال استان ایلام، فرصتی برای شکوفایی فرهنگ و ادب استان است.

علی هَلَشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: جایزه کتاب سال استان ایلام یکی از ظرفیت‌های مهم فرهنگی و ادبی استان است که موجب رشد و شکوفایی فرهنگ و ادب استان می‌شود و از جایگاه مهمی در استان برخوردار است.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری و توجه ناشران و مولفان به جایزه کتاب سال استان گفت: به تازگی فراخوان هفتمین دوره جایزه کتاب سال استان منتشر شده و این جایزه، یک نشان ارزشمند فرهنگی، ادبی و اعتباری برای ناشران و مولفان است و انتظار می‌رود با عنایت به اعتبار و جایگاه ارزشمند این جایزه، ناشران و مولفان از این فرصت به خوبی استفاده و استقبال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ادامه داد: برگزاری هفتمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام در شکوفایی و رونق آثار فاخر ادبی، علمی، پژوهشی موثر خواهد بود و آثاری که در این دوره از جایزه کتاب سال معرفی خواهند شد می‌توانند مسیر و سلیقه مطالعاتی مخاظبان و جوامع هدف را تغییر دهد و آثار فاخر را به مخاطبان معرفی کند.

وی ادامه داد: برگزاری مستمر هفت دوره جایزه کتاب سال استان ایلام با تلاش و برنامه‌ریزی و جدیت موسسه مجری و حمایت و نظارت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توانسته جایگاه خوب و مناسبی در میان جوامع هدف کسب کند و به عنوان یک جریان پویای فرهنگی و ادبی در میان جامعه نقش آفرین باشد.

هلشی ادامه داد: انتظار می‌رود که منتقدان منصف و آگاه، کتاب‌های برگزیده این دوره از جایزه کتاب سال استان را مورد ارزیابی و نقد و تحلیل قرار دهند و ظرفیت‌های ادبی و فرهنگی آثار منتخب و تقدیر شده را نشان دهند.

این مدیر فرهنگی ادامه داد: ناشران و مولفان ایلامی از مجموعه‌های تاثیرگذار در حوزه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان به شمار می‌روند و آگاهی و دانایی و بینش را در میان جوامع هدف تقویت و نهادینه می‌کنند و انتظار می‌رود این مجموعه نجیب و فرهیخته و فرهنگی در روند اجرایی این جایزه که ویژه و مختص آنان است، شرکت فعال داشته باشند.

جایزه کتاب سال استان ایلام فرصتی برای شکوفایی فرهنگ و ادب استان است

به گزارش ایبنا؛ دوره اول جایزه کتاب سال استان ایلام (در سال ۱۳۹۶) توسط مؤسسه فرهنگی هنری فراسوی فصل پنجم هنر برگزار شد و اجرای دوره‌های دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم آن بر عهده مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام به مدیریت ملوک هاشمی از فعالان حوزه فرهنگ و هنر و ادب استان بوده و با عنایت به سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران، هفتمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام، به صورت دوسالانه و سال جاری ویژه آثار منتشرشده در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها