دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵
۲ بانوی نویسنده و خبرنگار در میان برگزیدگان کنگره بانوان تأثیرگذار خراسان رضوی

خراسان‌رضوی- فاطمه محمدزاده و مریم عرفانیان، دو بانوی خبرنگار و نویسنده در حوزه‌های فرهنگ و رسانه در میان برگزیدگان دومین کنگره زنان تأثیرگذار استان خراسان رضوی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، دومین کنگره استانی بانوان تأثیرگذار در حالی برگزار شد که سهم حوزه فرهنگ و رسانه در این کنگره، دو بانوی منتخب در این دو عرصه بود.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان‌رضوی در مراسم اختتامیه دومین کنگره استانی «بانوان تأثیرگذار» اظهار کرد: معتقدیم نظام مقدس اسلامی و اهداف عالیه انقلاب اسلامی، زمینه‌سازی برای آماده‌کردن سیر تکاملی انسان‌هاست؛ لذا برای تحقق این آرمان‌ها، ما به عنوان مسئول موظف هستیم سیاست‌گذاری را مبتنی بر این آرمان‌ها دنبال کرده و ارتباط درستی بین عمل و نظر و اجرای آن در جامعه برقرار کنیم.

نظری افزود: شهید رئیسی نماد برقراری این نسبت و ارتباط بود که به قیمت جان این شهید و همراهانش تمام شد؛ البته خدمت و قدم‌گذاشتن در این مسیر، هزینه دارد.

استاندار خراسان‌رضوی بیان کرد: بانوان در این مسیر، محترم و مقدم بر مردان هستند تا آرمان‌های نظام محقق شود. تأمین رفاهیات و آب و برق و گاز هدف نظام نیست؛ اگرچه لازم هستند، اما این‌ها برای تعالی‌بخشی آرمان‌های نظام، فقط وسیله‌اند.

شیوا خوش‌نسب، مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی نیز گفت: در کل کشور، ۱۴ هزار زن اثرگذار در سامانه ملی ثبت‌نام کردند که سهم خراسان‌رضوی یک‌چهارم این جمعیت است و ۲۵.۱۱ درصد را شامل می‌شود و بعد از تهران، بیشترین میزان ثبت‌نام را داشته است.

خوش‌نسب با بیان اینکه سهم جمعیتی زنان خراسان‌رضوی ۸درصد است، افزود: مشارکت حداکثری بانوان را در سال نخست کنگره داشتیم که توانستیم مراسم اختتامیه را با حضور بیشتر افراد برگزار کنیم. از دی ماه سال گذشته نیز ثبت‌نام بانوان در سامانه آغاز شد، اما در مراسم اختتامیه امسال، نتوانستیم در خدمت همه بانوان باشیم. خوش‌نسب ادامه داد: میزان دستاوردهای جامعه بانوان در این مدت، نشان‌دهنده این است که می‌توان از آن‌ها در حل اولویت‌هایی که در خراسان پیش‌بینی شده است، استفاده کرد و از ظرفیت زنان برای حل مشکلات بهره برد.

به گزارش ایبنا، خراسان‌رضوی حدود هشت هزار بانوی اثرگذار در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و رسانه‌ای و کارآفرینی دارد که نزدیک به ۴ هزار نفر در سامانه کشوری کنگره بانوان اثرگذار ثبت نام کردند که ۸ بانو در خراسان رضوی که هر کدام در عرصه فعالیت‌های خود سرآمد هستند امروز در مراسم اختتامیه دومین کنگره استانی زنان تاثیرگذار منتخب شدند. در این میان بانو فاطمه محمدزاده عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات و معاون بسیج بانوان رسانه استان در حوزه رسانه‌ای و مریم عرفانیان نویسنده حوزه دفاع مقدس در زمینه فرهنگی، بانوان منتخب حوزه فرهنگ و رسانه این کنگره معرفی شدند.

فاطمه محمدزاده، دارای مدرک دکترای علوم سیاسی و روابط بین الملل (گرایش اندیشه سیاسی)، خبرنگار و فعال رسانه‌ای و مدیرعامل مجموعه رسانه‌ای پلاک یک پویندگان، مدیرمسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری سیاستکده، مشاور هلدینگ رسانه ای خبرفوری، عضو هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های استان خراسان رضوی، معاون بانوان بسیج رسانه استان و مدرس دانشگاه و پژوهشگرحوزه رسانه و سیاست است. وی دارای بیش از ۱۸ سال سابقه فعالیت در رسانه های تصویری، مکتوب و مجازی و بیش از ۱۴ سال تجربه مدیریت رسانه های مکتوب و مجازی، طراحی استراتژی های رسانه ای و… می باشد.

مریم عرفانیان نیز بانوی نویسنده و مدرس داستان نویسی در حوزه دفاع مقدس است. کتاب‌های «تا ابد با تو می مانم»، «شیشه‌های ترک‌خورده»، «همیشه منتظر» برخی از آثار اوست. وی در جشنواره های مختلف جوایز متعددی را کسب کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها