دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳
ارائه‌ ۳۳۹ عنوان برنامه فرهنگی ویژه اوقات فراغت در کتابخانه‌های عمومی همدان

همدان - سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: ۳۳۹ عنوان برنامه فرهنگی ویژه اوقات فراغت تابستان در کتابخانه‌های عمومی استان همدان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، سید جواد معینی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از بسترهای بی‌بدیل برای داشتن اوقات فراغت سالم کتابخانه‌های عمومی است اظهار کرد: از آنجا که در بسیاری از نقاط استان به ویژه در روستاها تنها مراکز فرهنگی کتابخانه‌های عمومی هستند، ویژه برنامه‌های فرهنگی کتاب محور متفاوتی برای سپری کردن اوقات فراغت عموم مردم به ویژه کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی شده و در حال انجام است.

وی با بیان اینکه سیزدهمین دوره مسابقه کتابخوانی رضوی به عنوان بزرگترین رویداد کتابخوانی کشور نیز در حال برگزاری است، افزود: با محوریت منابع سیزدهمین دوره مسابقه کتابخوانی رضوی برنامه‌های متعددی در کتابخانه‌های عمومی برپا است به طوری که اقشار در سنین مختلف زیر پوشش این برنامه‌ها قرار دارند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: در حال حاضر ۳۳۹ عنوان برنامه فرهنگی ویژه اوقات فراغت تابستان برنامه ریزی شده که در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به برخی از این عناوین شامل برنامه‌نویسی برای کودکان، اجرای سرود، نمایش از داستان‌های شاهنامه، برنامه‌نویسی، اسکراچ، بیان احکام و الفبای زندگی عنوان کرد: آموزش زبان در مناطق کم برخوردار، اوریگامی، آموزش ریاضی، آموزش خطاطی، نویسندگی، آموزش خانواده، نقاشی روی سفال، انواع کلاس‌های طراحی و میناکاری از دیگر رشته‌های اوقات فراغت به شمار می‌روند.

معینی با بیان اینکه برنامه‌های دینی و مذهبی نیز در کتابخانه‌ها ارائه می‌شود خاطرنشان کرد: برخی از این برنامه‌ها شامل آموزش قرآن (قرائت، روخوانی و روانخوانی)، کاردستی، قرآن و مهدویت، آموزش قرائت ادعیه خوانی، حلقه‌های حجاب و عفاف، حلقه‌های نماز هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی نیز برنامه‌های مختلفی با محوریت اشتغال‌آفرینی تدارک دیده شده است گفت: آموزش خیاطی، طراحی دوخت، قلم زنی، گلدوزی، نمددوزی، پته‌دوزی، مکرومه بافی و … از جمله برنامه‌های آموزشی در این بخش است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی نیز به همت محافل ادبی و قرآنی در حال انجام است تصریح کرد: نهج‌البلاغه خوانی، مهد قرآن، عصر شعر، فن بیان و شاهنامه خوانی، مثنوی خوانی، قصه‌های قرآنی، و سایر فعالیت‌های تابستانه محافل قرآن و عترت و محافل ادبی از جمله این برنامه‌هاست.

وی با بیان اینکه از جمله برنامه‌های جذاب دیگر به ویژه برای کودکان و نوجوانان می‌توان به برنامه آموزش محاسبات ذهنی و امداد و کمک‌های اولیه اشاره کرد و گفت: آموزش نقاشی، جلسات قصه‌گویی و جمع‌خوانی کتاب، نشست‌های کتاب خوان، معرفی و خوانش کتاب، پویش‌های کتاب خوانی، نقد کتاب، هنر و خلاقیت، نمایش فیلم، نقالی، گرافیک، نجوم، مهارت‌های زندگی، مطالعه کتاب همراه با بازی‌های گروهی و قصه‌گویی شماری از این برنامه‌هاست.

معینی در ادامه خاطرنشان کرد: در بخش ورزشی نیز فوتسال و مسابقات شاد و مفرح ورزشی، همچنین در بخش‌های دیگر نقاشی دیجیتال، طب سنتی، شیمی، با هم بخوانیم، با هم بسازیم، زنان معمار موفقیت، شطرنج، نمایش خلاق، روبیک، عکاسی و ادیت عکس، تربیت فرزند، انیمیشن، عروسک روسی و… عناوین دیگری است که در کتابخانه‌ها ارائه می‌شود.

وی در پایان گفت: همه افراد می‌توانند پس از عضویت در کتابخانه‌های عمومی از این برنامه‌ها استفاده کنند و بهترین اوقات فراغت را برای خود و خانواده رقم بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها