یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
کتاب‌های جدید موسیقی چه زمانی به بازار نشر می‌آید؟

مدیر فروش انتشارات پارت: «شگردهای آهنگسازی» اثر محسن الهامیان، «آثاری از رکن‌الدین مختاری برای کمانچه» اثر مهدی علومی و «هارمونی در موسیقی اروپای غربی» تا دو هفته آینده منتشر و در بازار کتاب موجود می‌شوند.

نگار مفیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مورد کتاب‌های جدید انتشارات پارت گفت: «شگردهای آهنگسازی» اثر محسن الهامیان، «آثاری از رکن‌الدین مختاری برای کمانچه» اثر مهدی علومی و کتاب «هارمونی در موسیقی اروپای غربی» تا دو هفته آینده منتشر و در بازار کتاب موجود می‌شوند.

وی افزود: کتاب «شگردهای آهنگسازی» در مورد آموزش آهنگسازی هست و به عنوان کتاب جامع برای افراد آشنا با تئوری موسیقی، مورد استفاده خواهد بود. همچنین کتاب «آثاری از رکن‌الدین مختاری برای کمانچه» شامل قطعاتی است که برای کمانچه تنظیم شده و به عنوان کتاب مرجع دانشگاهی خواهد بود. کتاب «هارمونی در موسیقی اروپای غربی» هم به عنوان کتاب مهم و تخصصی در حوزه موسیقی است و با دید تاریخی و از قرن نهم تا آغاز قرن بیستم، هارمونی اروپای غربی مورد بررسی قرار می‌دهد.

مدیر فروش انتشارات پارت، ضمن تأکید بر مشکلات و چالش‌های چاپ کتاب‌های هنری، گفت: مسیر چاپ و نشر کتاب هنری، به‌ویژه در سال‌های اخیر، با چالش‌های زیادی همراه بوده است. یکی از مشکلات اصلی ما، کمبود مواد اولیه باکیفیت مانند کاغذ، مرکب و چسب است که به دلیل کمبود عرضه و قیمت‌های بالا در بازار، هزینه‌های تولید را به‌شدت افزایش داده است. افزایش چشمگیر تعرفه چاپ افست نیز بسیاری را به سمت استفاده از چاپ دیجیتال سوق داده است. متأسفانه، چاپ دیجیتال در ایران از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست و اغلب نمی‌تواند استانداردهای مورد انتظار ناشر و مخاطب را برآورده کند.

مفیدی اظهار داشت: با وجود این چالش‌ها، ما به مسیر خود ادامه خواهیم داد. با این باور که انتشارات پارت نه‌تنها یک کسب‌وکار، بلکه یک مأموریت فرهنگی است که با عشق به آن ادامه خواهیم داد. تلاش‌های ما نه‌تنها برای ارتقای سطح فرهنگی کشور، بلکه برای پاسداشت و گسترش هنر و دانش در جامعه‌ای است و همواره به آن وفاداریم.

وی افزود: انتشارات پارت در سال ۱۳۵۵ توسط حسن مفیدی باهدف تولید و انتشار آثار موسیقی تأسیس شد. ما با بیش از چهار دهه تجربه، تاکنون بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب در زمینه موسیقی و هنرهای مرتبط منتشر کرده‌ایم. فروشگاه انتشارات پارت با بیش از ۲۰ هزار عنوان کتاب، به‌عنوان مرکز مهم و تخصصی در زمینه‌های موسیقی، سینما، تئاتر و عکاسی شناخته می‌شود. ما همواره سعی کرده‌ایم با ارائه محصولات باکیفیت، به نیازهای فرهنگی جامعه پاسخ دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها