سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
کسب نشان ملی هنری توسط نمایشنامه‌نویس همدانی

همدان - از سوی شورای ارزشیابی وزارت ارشاد، نشان ملی هنری توسط نمایشنامه‌نویس همدانی کسب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، سطح درجه دو ملی هنری در رشته نمایشنامه‌نویسی بعد از بررسی و ارزیابی مجموعه چهار جلدی نمایشنامه‌نویسی توسط شورای ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عباس دوست قرین اهدا شد.

عباس دوست قرین متولد ۱۲ تیر ماه سال ۱۳۵۰ نمایشنامه نویس و فیلمساز است و فعالیت در حوزه فیلم کوتاه را از سال ۱۳۶۵ در سینمای جوان همدان آغاز کرده است.

دوست قرین فعالیت نمایشنامه‌نویسی در حوزه نمایش کودک و حضور در جشنواره‌های ملی را از سال ۱۳۷۰ آغاز کرد و از سال ۱۳۷۸ به عنوان نویسنده و کارگردان در مراکز صدا و سیما مشغول به کار شد.

او مدرس فیلمسازی، عکاسی، نمایش خلاق و نمایشنامه نویسی در امور تربیتی، فرهنگسراها و دیگر مراکز فرهنگی است.

عباس دوست قرین در جشنواره‌های مختلف ملی جوایز گوناگونی را کسب کرده است.

این هنرمند پیشکسوت ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، از بازگشت تئاتر کودک و نوجوان به استان همدان ابراز خوشنودی کرده و امیدوار است که با همراهی و همکاری نهادها و ادارات دولتی و فرهنگی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بدون دل نگرانی و دغدغه در خانه خود ماندگار شود.

بیش از ۳۰ سال فعالیت مداوم در خصوص هنرهای نمایشی و کسب جوایز متعدد ملی و بین‌المللی، تدریس، تحقیق و پژوهش و چاپ آثاری ارزشمند از اقدامات اوست.

بر اساس آیین‌نامه تبصره ماده ۶۶ قانون مدیریت خدمات کشوری درجات هنرمندان پنج سطح است و درجه ۲ هنری هم تراز با مدرک تحصیلی فوق لیسانس محاسبه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها