جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
مرحله دوم اردوی کتابخوانی عشایر فارس برگزار می‌شود

فارس- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از تداوم طرح «اردوی کتابخوانی عشایر فارس» خبر داد و گفت: دور دوم طرح «اردوی کتابخوانی عشایر فارس» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، محمدحسین فیروزی در جلسه بررسی مرحله اول طرح «اردوی کتابخوانی عشایری فارس» که با حضور عبدالحمید کریمی، مدیرکل امور عشایر فارس و نمایندگان دستگاه های اجرایی مشارکت کننده برگزار شد، با اشاره به اینکه طرح اردوی کتابخوانی عشایر در راستای توسعه عدالت فرهنگی و دسترسی مردم مناطق محروم به کتاب برگزار شد، گفت: در سال گذشته این طرح در ۱۰ شهرستان فارس اجرا شد که مورد استقبال قرار گرفت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس با اعلام اینکه در حال حاضر ۶ شهرستان استان برای برگزاری اردوی کتابخوانی عشایر در سال جاری اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: امیدواریم با کسب تجربه مفیدی که در سال گذشته به دست آمده، حداقل ۱۵ اردو نیز در سال ۱۴۰۳ برگزار شود.

وی با اشاره به رشد چشمگیر کمی و کیفی اردوهای کتابخوانی در استان گفت: برگزاری اردوی کتابخوانی عشایر فارس یکی از طرح‌های فرهنگی موفق اداره کل کتابخانه‌های استان فارس بود که مورد تقدیر ملی نیز قرار گرفت.

فیروزی با اعلام اینکه هدف از برگزاری این اردوها، ایجاد یک جریان و حرکت امیدآفرین است، عنوان کرد: این رویداد تجربه متفاوتی در بین دستگاه‌های خدمات‌رسان به جامعه عشایری استان است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان فارس با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی باید در اجرای وظایف خود نسبت به جامعه عشایر احساس تکلیف کنند، تصریح کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، با اجرای اردوی کتابخوانی عشایر نشان داد، ظرفیت فرهنگی برای اجرای رویدادهای متنوع فرهنگی در مناطق بکر عشایری مهیا و نیازمند همت جمعی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی است.

به گفته فیروزی، یکی از پیشنهادات قابل اجرا در مناطق عشایری علاوه بر حضور کتابخانه‌های سیار، بهره‌مندی از سامانه حمل و توزیع آب در بین عشایر است که بتوان در نقاطی که دسترسی کمتری به عشایر وجود دارد نیز ارسال تجهیزات و ملزومات کتاب و کتابخوانی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: می‌توان از آزمایشگاه‌های سیار مدارس عشایری تحت مدیریت آموزش و پرورش عشایری استان نیز در این راستا بهره برد. همچنین با هماهنگی اداره کل امور عشایر فارس، آموزش و پرورش عشایر استان و اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس کمیته‌ای برای ارزیابی، شناسایی نقاط مورد نیاز و … تشکیل خواهد شد که اردوهای کتابخوانی عشایری با برنامه‌ریزی دقیق‌تری اجرایی شود.

مدیرکل امور عشایر فارس نیز در این جلسه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک سه‌جانبه گفت: این تفاهم‌نامه بین اداره کل امور عشایر استان فارس، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و مدیریت آموزش و پرورش عشایر فارس به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان در راستای توسعه و تعالی جامعه عشایری، اردوی کتابخوانی عشایر فارس در سال گذشته منعقد شد.

عبدالعلی کریمی گفت: جامعه هدف اردوهای کتابخوانی دانش‌آموزان بودند که امیدواریم با تجربه‌های به دست آمده جامعه هدف را به اقشار مختلف عشایر استان افزایش دهیم.

وی افزود: با توجه به گستردگی جامعه عشایری در استان پهناور فارس و پراکندگی جمعیتی عشایر استان، برگزاری اردوی کتابخوانی به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، نهضت فرهنگی موثری در جامعه عشایری فارس بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها