دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
«قاسم» به روایت مرتضی سرهنگی منتشر می‌شود

«قاسم» به روایت مرتضی سرهنگی امسال در سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی روانه بازار نشر می‌شود. در این کتاب مهم‌ترین جنبه‌های زندگی و اثرگذاری این شهید در یک اثر مستند و شیرین بیان شده است.

محبوبه عزیزی، پژوهشگر به خبرنگا ر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: «قاسم» به روایت مرتضی سرهنگی امسال در سالگرد شهادت سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی در انتشارات خط مقدم روانه بازار نشر می‌شود. سرهنگی برای نگارش این کتاب که زندگی‌نامه مفصل حاج قاسم سلیمانی است، پنج سال یعنی از همان روزهای اول شهادت حاج قاسم زمان گذاشته است.

وی افزود: برای تحقیق و فیش‌برداری همه منابع موجود از متن، سخنرانی، مصاحبه با افراد، فیلم و عکس با دستیاری محمدعلی آقامیرزایی و محبوبه عزیزی کار را پیش برده و در نگارش و تدوین کار هم آن‌ها کنارش بوده‌اند و متن نهایی بارها و بارها در این گروه سه نفره بازخوانی شده است.

این پژوهشگر اظهار کرد: در کتاب «قاسم»، خواننده روایت زندگی شهید سلیمانی را از زبان خودش و از دوره کودکی می‌خواند و با او گام‌به‌گام در اتفاق‌های زندگی پرماجرای این شهید بزرگوار قدم می‌زند. سیر تاریخی وقایع با استناد کامل در این کتاب لحاظ شده و همه نکات مهم دارای پانوشت سندی است.

محبوبه عزیزی گفت: قاسم، از لحاظ شیوه نگارش هم حائز نکات برجسته‌ای است که مهم‌ترین آن، نثر سهل و ممتنع و خواندنی مرتضی سرهنگی است. خواننده با قصه‌های زندگی قاسم همراه می‌شود و با او سفری به زندگی پر فراز و نشیب‌اش دارد. در این کتاب مهم‌ترین جنبه‌های زندگی و اثرگذاری این شهید به بهترین شیوه ممکن و در قالب یک ادبیات مستند و شیرین بیان شده است.

او ادامه داد: برای مستندنگاری و محتواسنجی بخش‌های دفاع مقدس و برون‌مرزی از جمله عراق، سوریه، لبنان و … تیمی از خبره‌ترین محققان هر حوزه، این اثر را با دقت بررسی و کارشناسی کرده‌اند؛ همچنین ساعت‌های متمادی مصاحبه با افراد نزدیک به قاسم سلیمانی و توجه به همه آثار مکتوب و غیرمکتوب به غنای این کار افزوده است.

این پژوهشگر عنوان کرد: در خلال نگارش این کتاب، سرهنگی و تیم‌اش یک کتاب دیگر از زندگی سلیمانی برای گروه سنی نوجوان و جوان به نام «نامزد گلوله‌ها» را نوشتند و منتشر کردند. این کتاب در مدت زمان کوتاهی به ۴۰ چاپ رسید و توقیف آن در نمایشگاه کتاب سال ۱۴۰۲ بسیار خبرساز شد.

قاسم به روایت مرتضی سرهنگی در ۶۴۰ صفحه متن بدون عکس و سند از طرف انتشارات «خط مقدم» در دست انتشار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط