دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
پویش مردمی «مدادرنگی»؛ حمایت تحصیلی از کودکان کار

خراسان‌رضوی- پویش مردمی «مدادرنگی» برای سومین سال در مسیر حمایت تحصیلی از کودکان کار آغاز بکار کرد.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): همه روزه در مسیر منزل تا محل کار یا هر مقصد دیگری بدون تردید در تقاطع‌ها به کودکانی که مشغول فروش گل، روزنامه، آدامس یا به دنبال تمیز کردن شیشه خودرو هستند، برخورد کرده‌ایم. فارغ از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، حضور این کودکان و احتمالاً با نگاه انسانی و اخلاقی، همه به نیت خیر به این افراد مستقیم کمک‌هایی انجام می‌دهیم که در بسیاری از موارد شاید به دلایلی نادرست باشد. اما حالا چندسالی است که در مشهد قرارگاهی مردمی با هدف حمایت از تحصیل کودکان کار تشکیل شده و پویشی با عنوان «مداد رنگی» در راستای حمایت تحصیلی از این کودکان را شکل داده و امسال نیز برای سومین سال با امضای تفاهم نامه همکاری آموزش پرورش ناحیه پنج مشهد و بنیاد نیکوکاری عماد در راستای حمایت تحصیلی از کودکان کار و بازماندگان تحصیلی کار خود را آغاز کرده است.

مسجدی، مدیر آموزش پرورش ناحیه ۵ مشهد گفت: از مسیر این پویش سال گذشته حدود ۵۰۰ بسته تحصیلی به کودکان نیازمند اهدا شد، امسال تعداد بیشتری را به شکرانه همجواری با مضجع امام رضا (ع) تحت پوشش قرار خواهیم داد که درصددیم این الگوی مهربانی را کشوری به اجرا برسانیم.

وی همچنین ضمن ابراز خرسندی از اجرای طرح پویش مدادرنگی از مردم درخواست کرد تا در این طرح مردمی مشارکت کنند.

بهنام، معاون اداره کل بهزیستی خراسان رضوی هم در این خصوص گفت: ۸۰۰ هزار نفر از خدمات ۲۲۰ هزار نفر مستمر و ۶۰۰ هزار نفر موردی و غیر مستقیم خدمت می‌گیرند.

به گفته وی، همه این خدمت رسانی با مشارکت مردمی مسیر شده و بنیاد نیکوکاری عماد نیز در بخش‌های مختلف از ساماندهی تا توانمندسازی این کودکان و نیز در حوزه معلولان، زنان بی سرپرست، کارتن خواب‌ها و معتادان متجاهر کمک‌رسان و بازوی توانمند برای بهزیستی بوده است.

وی همچنین یادآور شد: ۶ هزار دانش آموز نیازمند تحت پوشش بهزیستی داریم که آموزش پرورش نیز از آنها حمایت ویژه دارند و امیدواریم که در توانمندسازی این فرزندانمان موفق باشیم.

پویش مردمی «مدادرنگی»؛ حمایت تحصیلی از کودکان کار

سعید کاظمی، موسس و دبیر اجرایی بنیاد نیکوکاری عماد نیز گفت: از خدمت رسانی در حوزه تامین معیشت در مناطق کم برخوردار و روستاهای اطراف مشهد، آزادی زندانیان، خدمات درمانی انجام شد.

به گفته وی، در نهایت بنیاد عماد دغدغه اصلی خود را در حوزه آموزش پرورش متمرکز کرد و در پویش مدادرنگی، سال اول ۱۷۰ بسته تحصیلی، سال دوم با کمک خیران ۶۰۰ بسته تحصیلی، کیف و کفش تهیه شد.

کاظمی افزود: امسال و در سومین سال هدفگذاری مان را توسعه دادیم تا دانش آموزان بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

وی ادامه داد: با شعار مهربانی ساده است و جای هیچ کودکی سرچهارراه برای گلفروشی و دستفروشی نیست، این بنیاد فعالیت دارد و در تلاشیم این هدف محقق شود.

کاظمی عنوان کرد: ۱۰ میلیون ریال، ارزش ریالی بسته های تحصیلی، شامل نوشت افزار کامل و کیف و کفش است و درصددیم امسال این بسته ها را به ۲ هزار برسانیم.

محسن ترکی، داور بین المللی فوتبال، سفیر کودکان کار و سفیر پویش مدادرنگی نیز در این خصوص گفت: در حال حاضر ۵٠ درصد دانش آموزان کار می کنند و باید برای این پدیده اجتماعی همفکری بشود.

وی افزود: ضرورت دارد تا فعالیت های خیریه های مختلف در سراسر شهر تحت پوشش آموزش پرورش قرار بگیرد تا موازی کاری صورت نگیرد.

عابدین‌زاده، معاون دادستان خراسان رضوی گفت: بازماندن از تحصیل طبق قانون وضعیت مخاطره آمیز برای کودکان محسوب می‌شود و فعالیت بنیاد عماد با ایجاد مشارکت اجتماعی در رفع این معضل موثر خواهد بود.

وی بر حمایت مجتمع قضایی شوق زندگی از این پویش تاکید و گفت: این پویش شیوه‌ای جدید و موثر برای دانش آموزان نیازمند حمایت تحصیلی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها